Un procurador representant de Caixabank exigeix a una advocada que usi el castellà, «lengua oficial de nuestra nación española»
L'advocada de Balaguer, Mercè Jordana, ha denunciat públicament que el procurador que actua en representació de Caixabank en un cas que es tracta al jutjat de primera instància número 4 de Lleida (el procurador parla de 'Lérida') ha presentat un escrit on intenta imposar l'ús de la llengua castellana en tot el procediment, amb l'argument que usar el català és una «manca de respecte» i que ell «ni parla, ni entén, ni utilitza la llengua utilitzada».
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
15 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pur supremacisme castellanoespanyol. Van crescuts
Fa temps que ho pens is i segueix així ho faré, canviar a Caixa Colonya, passar-ho tot allà, a més també canviar a empreses de suministrament elcèctric i telefonia compromessos amb la cultura que me sembla que ja n'hi ha.
És la fòbia espanyola, conquerir conquerir i conquerir, hi a viure dels subordinats.
Tens raó, ara bé, els bancs, en general, tenen un control exhautiu sobre els clients, ho saben gairebé tot de nosaltres. Perquè, abans de contractar una empresa o a un particular que els representi no ho controlen?.
Com sempre una vergonya aquestes coses. Però en defensa de Caixabank. El procurador no és un empleat de l'entitat. És un persona que fa d'enllaç entre jutjats i lletrats. Per tant aquesta manca de respecte no es pot atribuir a l'entitat. El que si que ha de fer l'entitat és comunicar que la seva actitud no és tolerable i va en contra de la imatge de l'entitat i canviar de procurador. Persones com aquestes no poden donar servei a ningú
Més enllà de la crítica que es mereix La Caixa per la seva selecció de personal col·laborador destaca la descarada interpretació del procurador quan qualifica l'escrit en català com "una falta de respeto"......escriure en català a Catalunya...... Després diu que ni entén, ni parla ni utilitza el català.......llavors ,que fa a Catalunya? Si no es vol integrar en la societat que l'acull, millor que marxi de lo que ell diu Lérida.
L'alternativa a ca nostra és Caixa Colonya.
@Jaume, Bona iniciativa. Jo fa temps que vaig rompre les meves relacions amb Caixabank, però és important que els clients es plantin.
Bon vespre. Els que tenim compte corrent a CaixaBank disposam d'un gestor amb el que podem fer consultes, suggeriments i reclamacions. Acabo d'enviar-li l'enllaç de la notícia afegint que trobo intolerable la falta de respecte envers la nostra llengua materna. Podría ser interessant que els clients, que encara ho som, omplissim el correu del corresponent gestor personal amb reclamacions i suggeriments esperant que canviïn els criteris de selecció de personal de l'entitat i de les seves filials.
Justamente el mio no sale, pues únicamente digo que este señor lo que pide es poder usar la misma lengua de ULTIMA HORA, desde hace casi 130 años. Se pueden cortar lenguas, pero la verdad es incuestionable.