algo de nubes
  • Màx: 17.67°
  • Mín: 8.69°
16°

Un procurador representant de Caixabank exigeix a una advocada que usi el castellà, «lengua oficial de nuestra nación española»

L'advocada de Balaguer, Mercè Jordana, ha denunciat públicament que el procurador que actua en representació de Caixabank en un cas que es tracta al jutjat de primera instància número 4 de Lleida (el procurador parla de 'Lérida') ha presentat un escrit on intenta imposar l'ús de la llengua castellana en tot el procediment, amb l'argument que usar el català és una «manca de respecte» i que ell «ni parla, ni entén, ni utilitza la llengua utilitzada».

El representant legal de Caixabank Consumer Finance, exigeix que s'usi «com a llengua vehicular» del procediment, «el castellà, llengua oficial de la nostra nació espanyola» i amenaça que si no es fa així «no «donarà compliment» a «res d'allò sol·licitat de contrari».

Mercè Jordana recorda que «l'article 124.4 de la LEC, permet l'ús del català a les actuacions judicials realitzades a Catalunya».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Joan Miró Font, fa mes de 3 anys

Pur supremacisme castellanoespanyol. Van crescuts

Valoració:2menosmas
Per Bartomeu, fa mes de 3 anys

Fa temps que ho pens is i segueix així ho faré, canviar a Caixa Colonya, passar-ho tot allà, a més també canviar a empreses de suministrament elcèctric i telefonia compromessos amb la cultura que me sembla que ja n'hi ha.

Valoració:6menosmas
Per Manel, fa mes de 3 anys

És la fòbia espanyola, conquerir conquerir i conquerir, hi a viure dels subordinats.

Valoració:9menosmas
Per @Joan, fa mes de 3 anys

Tens raó, ara bé, els bancs, en general, tenen un control exhautiu sobre els clients, ho saben gairebé tot de nosaltres.
Perquè, abans de contractar una empresa o a un particular que els representi no ho controlen?.

Valoració:9menosmas
Per Joan, fa mes de 3 anys

Com sempre una vergonya aquestes coses. Però en defensa de Caixabank. El procurador no és un empleat de l'entitat. És un persona que fa d'enllaç entre jutjats i lletrats. Per tant aquesta manca de respecte no es pot atribuir a l'entitat. El que si que ha de fer l'entitat és comunicar que la seva actitud no és tolerable i va en contra de la imatge de l'entitat i canviar de procurador. Persones com aquestes no poden donar servei a ningú

Valoració:14menosmas
Per Josep Parés, fa mes de 3 anys

Més enllà de la crítica que es mereix La Caixa per la seva selecció de personal col·laborador destaca la descarada interpretació del procurador quan qualifica l'escrit en català com "una falta de respeto"......escriure en català a Catalunya......
Després diu que ni entén, ni parla ni utilitza el català.......llavors ,que fa a Catalunya? Si no es vol integrar en la societat que l'acull, millor que marxi de lo que ell diu Lérida.

Valoració:18menosmas
Per Joan, fa mes de 3 anys

L'alternativa a ca nostra és Caixa Colonya.

Valoració:12menosmas
Per Rigoberta, fa mes de 3 anys

@Jaume, Bona iniciativa. Jo fa temps que vaig rompre les meves relacions amb Caixabank, però és important que els clients es plantin.

Valoració:18menosmas
Per Jaume, fa mes de 3 anys

Bon vespre.
Els que tenim compte corrent a CaixaBank disposam d'un gestor amb el que podem fer consultes, suggeriments i reclamacions.
Acabo d'enviar-li l'enllaç de la notícia afegint que trobo intolerable la falta de respecte envers la nostra llengua materna.
Podría ser interessant que els clients, que encara ho som, omplissim el correu del corresponent gestor personal amb reclamacions i suggeriments esperant que canviïn els criteris de selecció de personal de l'entitat i de les seves filials.

Valoració:26menosmas
Per balmany, fa mes de 3 anys

Justamente el mio no sale, pues únicamente digo que este señor lo que pide es poder usar la misma lengua de ULTIMA HORA, desde hace casi 130 años. Se pueden cortar lenguas, pero la verdad es incuestionable.

Valoració:-53menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente