#ViolènciaPatriarcal: Judici per LGTBIfòbia a la Policia Local de Palma
L'Audiència Provincial celebra a partir d'aquest dilluns el judici pel presumpte cas d'homofòbia a la Policia Local de Palma | Foto: dBalears/Arxiu
La Secció Segona de l'Audiència Provincial celebra a partir d'aquest dilluns el judici pel presumpte cas d'homofòbia a la Policia Local de Palma pel qual un excomissari i dos exmembres de la unitat motoritzada s'enfronten a una pena conjunta de més de 20 anys de presó per, presumptament, «humiliar, menysprear i ridiculitzar» a una companya per ser homosexual durant gairebé deu anys.
Segons l'escrit d'acusació, els fets van ocórrer entre 2007 i 2016, període en el qual els dos membres de la unitat motoritzada, R.P. i A.J. es van dirigir a la seva companya, tant en les dependències policials com fora, amb expressions com «boyera», «boyera de merda», «tisores», «tisoretes», entre altres. Ho van fer de manera «insistentment i diàriament», recalca el Ministeri Fiscal.
A més, la víctima va rebre altres assetjaments i atacs a la seva motocicleta. Les diferents accions d'intimidació i coacció li van provocar una crisi psicològica que va requerir tractament psiquiàtric i psicològic perllongat i pel que va estar de baixa més de dos mesos.
També a Illes Balears
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.