nubes dispersas
  • Màx: 12°
  • Mín:
12°

L'Autoritat Portuària determina que la mobilitat marítima suposa el 15% de la contaminació de l'aire a Palma

L'Autoritat Portuària de les Balears (APB) ha celebrat, aquest divendres, unes jornades sobre la qualitat de l'aire en què han conclòs que la mobilitat marítima suposa el 15% de la contaminació a Palma.

En una nota de premsa, l'APB ha explicat que durant els darrers anys, la preocupació dels grups d'interès de l'APB en relació a la qualitat de l'aire i l'impacte que pogués generar l'activitat portuària als ports que gestiona ha anat a augment, i aquest ha estat lobjectiu de la jornada que ha tengut lloc sota el títol 'La qualitat de l'aire, una prioritat per als nostres ports'.

Durant la trobada, experts han abordat el problema i la solució des de diferents perspectives, posant especial èmfasi en la importància de comptar amb recursos econòmics i humans suficients per a assegurar que els processos de mesura i control de la qualitat de l'aire siguin exactes per a prendre decisions estratègiques.

Així, el president de l'APB, Francesc Antich, ha destacat les grans qüestions que preocupen l'organisme públic en matèria mediambiental, com ara «la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació o la defensa de la biodiversitat i dels recursos naturals». Pel que fa a la qualitat de l'aire, ha afirmat que és un motiu de debat tenint en compte l'activitat dels nostres ports, a més d'altres activitats, com ara el trànsit rodat.

També ha destacat que el projecte estrella en aquest context és la introducció del sistema de cold ironing als ports de Palma, Eivissa, Maó i Alcúdia.

Així, els ferris es connectaran a la xarxa elèctrica terrestre per a utilitzar-los mentre estiguin amarrats a port amb l'objectiu de reduir l'emissió de gasos i sorolls generats per aquests durant l'espera i les operacions de desembarcament i embarcament. Aquesta tècnica constitueix una alternativa perquè els vaixells mantenguin la maquinària aturada i la consegüent eliminació de l'impacte sonor i contaminant dels vaixells.

Per part seva, el responsable del sistema de monitorització de la qualitat de l'aire de l'APB, Manuel Vellón, ha confirmat que els contaminants principals estudiats són el diòxid de sofre, òxids de nitrogen i el material particulat.

Els sensors de qualitat de l'aire al port de Palma proporcionen dades validades des del setembre del 2019, i s'ha pogut comprovar que els resultats de contaminació estan per sota dels nivells que estableix la legislació vigent, ha indicat.

D'altra banda, el director general d'Energia i Canvi Climàtic, Pep Malagrava, ha presentat el conveni de col·laboració entre diferents institucions en matèria de qualitat de l'aire de Palma, en què participaran l'APB i Aena, entre d'altres, «infraestructures clau i essencials en una comunitat insular, que volem dotar d'estratègies per a ser resilients i reduir emissions».

A més, s'ha presentat l'Observatori de Sostenibilitat, per part de Fernando Prieto, així com l'estratègia ambiental de l'APB, a càrrec del cap de Departament de Qualitat, Medi Ambient, Innovació i RSC, Jorge Martín.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Nofret, fa 7 mesos
Per tanta contaminació, molt poca gent de Palma en treu profit. La relació entre població beneficiada i perjudicis ambientals, es massa desequilibrada i cal prohibir els megacreuers.
Valoració:1menosmas
Per Segur, fa 7 mesos
Podeu estar segurs que lo que diuen són mentides.
Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente