algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 22°
29°

'Vianants Mallorca' exigeix entorns escolars amb velocitats màximes de 20 km/h i una ruta a peu a Palma

La proposició no de llei 'Per a la conversió dels entorns escolars en àrees de protecció de la salut de la infància' promoguda pel Seminari de Mobilitat i Infància, integrada per nombroses entitats, entre els quals destaquen la Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes -CEAPA- o l'Associació Espanyola de Pediatria, i amb el suport del Centre Nacional d'Educació Ambiental, exigeix «mesures específiques de limitació i pacificació del trànsit» als entorns escolars.

A Palma, l'associació 'Vianants Mallorca' exigeix entorns escolars amb velocitats màximes de 20 km/h i una ruta a peu pacificada. Segons han explicat, actualment cap zona escolar gaudeix d'un límit de velocitat màxim permès específic i menor a la de la resta de carrers, i fins i tot, moltes zones escolars pateixen un límit de velocitat màxim superior als 30 km per hora (com ara els casos que es detallen a la imatge). Davant aquesta situació, exigeixen a l'Ajuntament de Palma que limiti la velocitat i doti als entorns escolars de la seguretat que necessiten.

Benefici per a la infància

El Seminari de Mobilitat i Infància explica com «el predomini de la mobilitat motoritzada als carrers i particularment als entorns escolars genera una sèrie d'impactes sobre la qualitat de l'aire i l'espai públic que condicionen el desenvolupament i la salut de la infància: inseguretat; indisciplina vial; dificultat per jugar, entrenar la maduresa i l'autonomia; obesitat; exposició infantil a la contaminació atmosfèrica; exposició infantil al soroll; illa de calor i verd urbà».

Segons han explicat, l'impacte més evident de l'ús massiu de la mobilitat en cotxe i moto és «la inseguretat als entorns escolars... i la mateixa inseguretat genera més cotxes i motos i menys mobilitat sostenible, el que fa entorns escolars encara més insegurs i amb greus problemes relacionats amb la salut i la qualitat de vida, creant un cercle viciós difícil de solucionar».

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Nofret, fa devers d'un mes

Molt bé reduïr la velocitat, però sobretot a Mallorca ens manquen zones d'exclusió de la mobilitat motoritzada.

Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris