Les patronals diuen que l'arribada de creuers és «molt important» per a l'economia
Diverses entitats empresarials de Mallorca, com són Afedeco, Pimeco, CAEB o Pimem, han defensat aquest dimarts que l'arribada de creuers és «molt important» per a l'economia, tant per al comerç com per a l'oferta complementària.
Segons han informat aquestes entitats, el turisme de creuers és «molt positiu perquè es tracta de turistes que vénen a Palma, que tenen unes hores o un dia per a conèixer la ciutat, i a més és una molt bona manera de tenir una primera impressió de la ciutat perquè, si és bona, poden tornar».
Així mateix, han defensat que «es tracta del sector que més llocs de treball fix genera i de manera estable» pel que, des de totes aquestes agrupacions, pensen que «tota iniciativa dirigida a captar nous turistes sempre és benvinguda».
Finalment, han lamentat que «hi hagi un cert interès de determinats sectors polítics de demonitzar el turisme de creuers i de buscar suports ràpids i d'organitzacions pròximes quan, ara com ara, el 70 per cent de les vendes en els comerços de la capital balear es deuen gràcies a la visita dels turistes».
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Campanya d’ensabonada a la monarquia espanyola (espòiler: la pagam entre tots)
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No sé com tenen barra... Mallorca no és seva. I hi ha més mallorquins que aguanten les molèsties que hotelers fent-se rics. Que ja n´hi ha, però menys...
Es turisme de creuers, a part de contaminar moltíssim, a penes gasta en es lloc on desembarca. Ho reconeix fins i tot un articulista poc donat a fer proclames contra es sistema com és en Xescu Prats des Diario de Ibiza i ho fa en un article com aquest d'avui mateix: https://www.diariodeibiza.es/opinion/2019/06/11/cruceros-playas-cutres/1072559.html Com a prova que no fa moltes proclames contra es sistema, només cal veure que s'article acaba amb un "...garantizar la supervivencia de la única industria que nos da de comer: el turismo"
Llàstima que "l'economia" sigui tant limitada en el repartiment... menys en el del "gasto" doncs son els natius els qui paguen el de l'encariment de la vida, la neteja ?, l'escassedat d'aigua, les platges plenes a dojo,...gràcies per vetllar per la vostra economía.