muy nuboso
  • Màx: 23°
  • Mín: 18°
23°

Biciutat exposa les seves propostes a Cort per millorar la mobilitat a Palma

Bicicletada reivindicativa de Biciutat partint de la plaça d'Espanya.

D. González

La junta directiva de l'organització cívica Biciutat remeté a la Regidoria de mobilitat de Cort una sèrie de sol·licituds per escrit amb la voluntat de millorar la mobilitat ciclista a Palma, on reclamen, entre d'altres, accions específiques per a evitar col·lapses en el trànsit i una major connexió dels Polígons Industrials amb el centre de la ciutat. L'objectiu, asseguren, és esdevenir amb el temps un "interlocutor" vàlid a l'hora d'afrontar la planificació de la mobilitat.

Fa unes setmanes vèiem l'equip de Govern de l'Ajuntament de Palma traient pit per les actuacions realitzades pel consistori en matèria de mobilitat; sobretot pel que fa a l'increment del carril bici a Ciutat. Però tal i com constata el moviment de ciclistes urbans de Palma no tot està fet, i diversos aspectes són encara molt millorables.

En aquest sentit, fonts de l'entitat asseguren que l'embull circulatori és gran, especialment durant les hores d'entrada i sortida de molts centres educatius de la ciutat. Sobre això proposen la promoció d'itineraris a peu, que a més contribueixen a millorar les estadístiques de la població infantil en relació amb diverses patologies, com la diabetis primerenca i l'obesitat.

Seguretat i carrils bici
Una altra mesura té a veure amb la posada en funcionament efectiva del Registre de Bicicletes, perquè el major nombre de ciutadans possible pugui inscriure les seves bicicletes i ajudi així a un augment de la seguretat enfront dels robatoris.

Pel que fa a les vies prioritàries per als cicles, es reclama una major connexió dels Polígons Industrials amb el centre de Palma, per a facilitar que els treballadors sense vehicle propi i que no poden emprar les "deficients" línies de transport públic de l'EMT puguin fer-ho amb seguretat per un carril bici o una ruta de trànsit adient.

També incorporen una proposta de carrils bici prioritaris a vies que actualment presenten una alta densitat de trànsit rodat; aquestes són el carrer Aragó, Manacor, 31 de Desembre i General Riera.

A més posen de manifest que una instal·lació que fomenta la pràctica esportiva i la vida sana, com són les piscines de Son Hugo, està desconnectada de la ciutat en un tram on la carretera fa "molt perillós" l'ús de la bici.

Ordenança Cívica
Així mateix, demanen la retirada de les referències a la bicicleta que fa la nova Ordenança Cívica aprovada per l'Ajuntament, perquè consideren que és una reiteració innecessària del que ja estableix l'Ordenança Municipal de Circulació de Bicicletes, aprovada el 2012.

«Demanam que es doni un major i decidit impuls al servei públic de lloguer de bicicletes 'Bicipalma' amb la instal·lació de noves estacions i la facilitació de l'accés d'aquest servei als turistes que ens visiten», han subratllat.

Finalment, han destacat que el pròxim 3 de juny se celebra el 'Dia Europeu de la Bicicleta' i per això han sol·licitat a Cort que doni a conèixer quines activitats té previst impulsar en aquella jornada.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 8 anys

La primera condició necessària però no suficient,
es establir una velocitat màxima de 25 km/hora a les
vies urbanes i interurbanes.
També se pot establir per les carreteres de segona
categoria.
Els cotxos poden anar també fàcilment a 20 km/hora i
permetre com se fa actualment que puguin anar a
50 km/hora a les vies urbanes ès un doi, no són
autopistes.
Hi ha millor densitat de circulació amb 25 km/hora
que permetre anar a 50 km/hora, encara que paregui
una paradoxa.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente