Ni la Seu, ni el castell de Bellver. Ni l'sky-line del centre antic, ni els molins de vent. Cap element patrimonial no protagonitzarà, finalment, el nou logo turístic de Palma. De fet, la imatge promocional consistirà en un senzill "Palma de Mallorca" amb la lletra ‘M' de la paraula ‘Palma' convertida en un gran cor vermell.
D'aquesta manera, el logotip amb el qual Palma es presentarà a la resta del món no fa referència a elements propis de la ciutat, sinó a un genèric i universalment conegut cor de color vermell.
El logo, però, variarà de color segons l'ocasió i durà un claim (eslògan publicitari) a dalt de les lletres. Aquesta frase bàsica és ‘Passion for' (de l'anglès, passió per), i anirà seguida d'un dels sectors comercials amb què atreure els turistes: gastronomia, cultura, ciclisme, golf, shopping, etc.
Segons Álvaro Gijón, regidor de Turisme de Cort, "la paraula passion s'entén en totes les llengües i, per tant, no s'haurà de modificar per a cada país". Gijón, de fet, alabà especialment "el ventall de possibilitats que dóna aquest claim".
Així mateix, el batle, Mateu Isern, digué de la marca que "aquesta vegada és la bona" i vaticinà que en breu "començarem a veure gent que, en comptes de dur la camiseta d'I love New York, durà el marxandatge de Palma".
El logotip guanyador, que s'endú un premi de 12.000 euros, ha estat dissenyat per l'estudi mallorquí The atomic idea. Irene Olmo i Yago Cachafeiro, dissenyadors de la campanya, agraïren ahir al jurat la seva decisió.
Aquest ha estat compost pels responsables de màrqueting de Logitravel i Arizonia, el propietari de Palma City Sightseeing, una delegada de la Fundació Pilar i Joan Miró, un altre de la Fundació Palma Espai d'Art, tècnics de l'Imtur i els regidors de Cultura i Turisme.
Una tudada de doblers, com la Fundació pel turisme 365, que només suposarà que algú (el gerent i la seva troupe) sí cobraran i tindran "feina" tot l'any...
I mentre, retallades i retallades als serveis socials i als qui més ho necessiten....
Pel que fa al disseny, més val no parlar-ne....
I de què serveix cercar ara una imatge de la ciutat quan el PP va carregar-se la que havien fet els socialistes i que costà tants i tants doblers als ciutadans...I tot perquè ho havien fet uns altres, com sempre fa el PP amb la seva política de terra cremada.... El mateix que ha fet el PP amb el carril bici, amb la peatonalització de Blanquerna i tantes i tantes bones iniciatives fetes a Ciutat per algú que no fos ells.... Si apliquessin el codi de bones pràctiques i de transparència administrativa, jo sé un candidat que té tots els nombres de la rifa perquè li toqui.....