algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
19°

L'Ajuntament de Palma opta per no presentar el pressupost de 2011

Ho fan, segons diuen, per criteris d'eficiència. L'equip de Cort treballa ja en els comptes del pròxim any

L'Ajuntament de Palma ha optat finalment per no presentar un projecte de pressuposts per a enguany i mantenir la pròrroga pressupostària en considerar que a hores d'ara no val la pena "per criteris d'eficiència", ja que seria un pressupost "bimensual", ja que no podria vigir fins al mes d'octubre.

Així ho ha assenyalat el regidor d'Economia i Hisenda, Julio Martínez, durant el primer ple de la legislatura convocat en sessió extraordinària, on el 'popular' ha indicat que el nou equip de govern ja s'ha posat a treballar en el projecte de pressuposts de 2012.

D'altra banda, el ple ha aprovat -amb els vots del PP i l'abstenció dels grups del PSOE i del PSM-IV-ExM- una proposta de modificació de crèdit del pressupost municipal de 2011 de més de 14 milions d'euros per pagar l'amortització del deute del Consistori d'aquest any.

La intenció de l'equip de govern és sol·licitar aquesta quantitat a entitats bancàries per fer front a la quota d'amortització d'aquest any dels préstecs contrets per l'Ajuntament. Aquest deute ascendeix a 6.445.508 euros de préstecs directes del Consistori i 7.928.106 euros dels consorcis dependents d'ell. En cas que els bancs no concedissin aquest crèdit a l'Ajuntament, s'hauria de treure el pressupost propi.

El regidor socialista i antic responsable del departament d'Economia i Hisenda, Andreu Alcover, ha recordat que aquesta mateixa modificació de crèdit ja va ser proposada al ple per l'anterior equip de govern el gener d'aquest any, la qual va ser rebutjada pel PP. Per això, ha criticat que ara els 'populars' vulguin aprovar una cosa que van desestimar anteriorment, al seu entendre, per "interessos electoralistes" i "partidistes".

'Més dificultats que no al gener'

Alcover ha remarcat que el seu grup va presentar aquesta proposta el gener perquè era i és "absolutament imprescindible", si bé ara el Consistori té "més dificultats afegides que no hi havia el gener" perquè les entitats financeres cada vegada són més reticents a concedir crèdits.

Martínez ha explicat que el fet de mantenir uns pressuposts prorrogats té algunes "deficiències" com la consignació de certes partides, que aniran regularitzant "a poc a poc". La primera de les accions en aquest sentit ha estat l'aprovació aquest dilluns d'aquesta modificació de crèdit.

El 'popular' ha incidit que aquest extrem es podria haver evitat sí l'anterior equip de govern hagués presentat uns pressuposats per a 2011, tal com exigeix la Llei d'Hisenda Local, ha postil·lat. "Ara nosaltres hem d'estar regularitzant temes de l'herència que ens ha deixat el govern socialista, el govern de la senyora Aina Calvo, i a poc a poc anirem regularitzant aquesta situació".

El regidor ha explicat que no van recolzar aquesta proposta el mes de gener ja que en aquell temps entenien que el que s'havia de fer era presentar un projecte de pressuposts "global" i "no una política d'apedaç".

Martínez ha apuntat que la situació ara és diferent, ja que a aquestes alçades de l'any les partides pressupostàries "pràcticament estan compromeses" i "hi ha molt poc marge de maniobra" per buscar alternatives. En aquest sentit, ha subratllat que el gener es podria haver evitat recórrer a entitats financeres amb una reducció de la despesa corrent per exemple.

Una alternativa

Durant el ple, Alcover ha comunicat que té pensada una possible via de sortida "senzilla" i "legal" a aquesta situació en cas que els bancs es negassin a concedir el crèdit. Així, s'ha ofert a explicar-se-la a l'equip de govern, encara que no ha revelat de què es tracta.

Martínez ha criticat que Alcover no hagi aplicat aquesta alternativa durant els sis mesos que han passat des de l'aprovació de la pròrroga pressupostària, el gener d'aquest any. El 'popular' ha criticat que Alcover no està mostrant interès per la ciutadania en guardar-se aquesta alternativa "amb tant secret" per a ell.

Alcover ha dit que confia que l'equip de govern "trobi" aquesta solució, si bé ha postil·lat que la hi compartirà si la hi demanen.

D'altra banda, Martínez també s'ha referit a la difícil situació de les arques municipals, la qual ha dit que és "molt pitjor" del que esperava. "Tant de bo només m'hagués trobat amb la situació que jo esperava trobar-me".

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per IntelBook, fa mes de 12 anys

Quina eficiència té AMAGAR INFORMACIÓ? És frau i vulnera el principi constitucional del dret a la informació eficaç i veraç.

Ja comencen a robar.

Valoració:13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente