El 15-M torna a sortir al carrer

Els indignats preparen el 19-J per mostrar rebuig contra els bancs i els governs. La Policia hi actuarà amb “fermesa”, si cal

TW
3

El moviment de 15-M sortirà de nou als carrers de les principals ciutats de l'Estat demà diumenge per reiterar que rebutgen els bancs i els governs, perquè consideren que són els culpables de la crisi econòmica actual, i ho faran amb la intenció que la mobilització sigui pacífica.

Una setmana després que els indignats aixecassin les tendes de campanya de les places, es tornen a manifestar perquè les entitats de crèdit i les administracions sàpiguen "que no estam d'acord amb les mesures i les retallades que han decidit".
A Madrid, sis marxes partiran al matí de diversos punts per confluir devers les 14.00 hores a la plaça de Neptú com a destinació final. Hi haurà un ampli dispositiu policial de control i prevenció format per gairebé un miler d'agents.

Diferents organitzacions, col·lectius i plataformes s'han unit a la reivindicació, com ara Democràcia Real Ja!, que ha afegit al motiu de la protesta la disconformitat amb el pacte de l'euro. Des de Barcelona, els organitzadors fan una crida a participar "massivament" en la manifestació, que sortirà de la plaça de Catalunya. A més, a la web de l'entitat Acampada BCN, mostren "determinació més enèrgica de continuar lluitant contra les retallades, els plans d'ajust, les campanyes de repressió i la criminalització".

Mentrestant, amb lemes com "No més rebaixes socials, no a la corrupció" i "No al rescat de bancs", es mobilitzaran els activistes de València, mentre que a Bilbao insten la gent a sortir al carrer amb la idea de "lluitar per crear un món millor". Fent costat als indignats, el filòsof i exdiplomàtic Stéphane Hessel, autor del llibre Indigneu-vos!, que ha inspirat el moviment de protesta sorgit a Espanya, sentencià ahir que "la no-violència és l'única manera d'avançar en la democràcia". Per part seva, el vicepresident del Govern i titular d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, afirmà que la Policia actuarà amb prudència davant la mobilització si es desenvolupa de manera pacífica, però mostrarà "fermesa" si "hi ha ningú que ho vulgui fer malament".

Quant als incidents a Catalunya, el ministre recordà que les forces de seguretat de l'Estat tenen efectius limitats en aquesta comunitat, en la qual la Policia i la Guàrdia Civil sols disposen de competències en assumptes de terrorisme, droga i crim organitzat. Amb tot, hi afegí que té la impressió que les protestes no conduiran a cap "fractura social", si bé admeté que els partits hi han de reflexionar.