algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 18°
18°

El Govern haurà d'expropiar per fer la plataforma del tramvia

La falta de sòl implicarà canvis de titularitat de terrenys, que se'n veuran afectats de manera directa. A més, s'hauran de suprimir aparcaments a les Avingudes, Pérez Galdós i Ciutat de la Plata

El Govern es veurà obligat a fer expropiacions per poder construir la plataforma i les zones de servitud per on haurà de passar el futur tramvia. La memòria resum del projecte constata que aquesta mesura és una necessitat per la falta de sòl i, com a conseqüència, això implicarà un canvi de titularitat de terrenys i parcel·les que es veuran directament afectats pel traçat de la infraestructura.

La plataforma és l'espai de la via pública destinat a la circulació del tramvia i comprèn l'àrea ocupada per la via, la distància de seguretat -entrevia i laterals-, els pals de la catenària i les andanes de les parades, quan n'hi ha. Aquesta construcció també eliminarà places d'aparcament, com ara les de les Avingudes, i reurbanitzarà com a "zones 30" alguns carrers de Ciutat. Al de Peréz Galdós, per exemple, es proposa llevar dos carrils d'aparcament en bateria i afegir-n'hi un d'estacionament en línia. Per contra, proposa com a zones de compensació el pàrquing construït per l'EMOP al casal del barri dels Foners, el futur aparcament del carrer de Joan Maragall i el parc de les Veles.

El vial següent pel qual discorrerà el traçat serà l'avinguda de Mèxic, que consta de dos carrils de circulació. La inserció del tramvia advoca per la reducció d'un dels carrils en cada sentit, però s'hi mantindran les voreres i l'aparcament. A continuació, la línia travessa una zona poc urbanitzada i agafa el carrer de la Ciutat de la Plata, on se'n proposa una inserció lateral, amb l'eliminació de l'estacionament en bateria. Quan s'entra al carrer de Llucmajor, hi ha un tram d'una certa estretor, d'uns 300 metres de llarg, fins al creuer amb el carrer de Can Saül.

Aquest primer tram sobre el carrer de Llucmajor suposarà la conversió d'aquest en un espai per a vianants en convivència amb el tramvia. Això obliga a transformar el carrer en una àrea del tipus "zona 30". Part del recorregut pel Coll d'en Rabassa tindrà una via única a causa de l'estretor de l'espai per evitar, segons consta a l'estudi, més expropiacions. El traçat continua i es proposa modificar-ne l'accés des de la Ma-19 en direcció a l'aeroport i crear un nou carrer paral·lel al camí de Can Pastilla. El mateix informe resum de la línia evidencia que entre la plataforma del tramvia i l'estació ramal 1 desapareixerà la zona verda del passeig de Can Pere Antoni, a més de l'eliminació de l'arbrat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Joan, fa mes de 11 anys
Al Sr. Foraviler
Jo visc a la provincia de Barcelona i per raons laborals he d'anar a Barcelona Capital de tant en tant, si hagués de fer els 25 km de distància que m'hi separan en transport públic tardaria.
45 minuts de camí
Només hi ha dos autobussos l'hora
Caminar o agafar metro a Barcelona.
Per una gestió de 15 minuts tardaria 4 hores.

La mateixa gestio en cotxe particular aparcant a Parking me costa 2 hores.

Com dona a entendre el nom de foraviler ja veus que no tots el que van a la capital hi viven i els que no hi vivim i hi hem d'anan com nenys embossos ens posin millor


Hi voig en cotxe i aparc a aparcament, per una
Valoració:-2menosmas
Per Tallanassos, fa mes de 11 anys
Crida l'atenció que quan es toquen determinats temes que afecten a certs interessos apareguin sempre comentaris en castellà en aquest Diari. Ja està bé de comèdia!. S'ha fet una enquesta sobre si els ciutadans de Palma volem el tramvia, però es guarden molt de que surti a la llum perquè no els és favorable.
Valoració:0menosmas
Per Miq, fa mes de 11 anys
Foraviler: pues si, da risa ver cómo hablan del futuro impacto visual del tranvía y a nadie le llama la antención el impactivo visual de tanto coche aparcado en las avenidas, entrada principal de Palma... En fin, lo de alguna gente no tiene remedio.
Valoració:4menosmas
Per Foraviler, fa mes de 11 anys
Doncs a Barcelona hi ha tramvia i es una monada, sobretot per no tenir que circular per subterranis. En quant als embussos tot es relatiu, se suposa que la gent no agafi el cotxe i utilitzin els transports públics. Pero sembla que els de Ciutat son els únics de tota Europa en no donar-se'n compte d'aixó.

En quant a l'impacte visual, mare deu, ara sí que es horrorós anar per Palma.
Valoració:4menosmas
Per miq, fa mes de 11 anys
tallanassos: a demas de todo eso el tranvia se comera a los niños...si n fuese por que mucha gente piensa asi, darian risa tus argumentos...
Valoració:-2menosmas
Per Joan, fa mes de 11 anys
Estic d'acord amb en Tallanassos. Si és vol un transport ràpid i eficient i sensa impacte visual, el metro. Altre cosa es que algú consideri el tranvia guapo.
Valoració:-13menosmas
Per Tallanassos, fa mes de 11 anys
Amb aquest tramvia es perdrà qualitat de vida dels ciutadans, embossarà encara més el tram des de les Avingudes des de la Plaça d'Espanya, dificultarà l'aparcament als residents, provocarà maldecaps als que hauran de ser expropiats, costarà una milionada que no s'amortitzarà mai, tindrà pèrdues que haurem de pagar els ciutadans, anirà més lent que les línies actuals de l'EMT a les quals crearà problemes, causarà un impacte visual horrorós amb el pont per damunt l'autopista devora el monstre del Palau de Congressos, i menjarem obres.
Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente