algo de nubes
  • Màx: 17.67°
  • Mín: 8.69°
16°

L'execució del tramvia també està en perill aquesta legislatura

El gerent del consorci adverteix que no es farà “res” fins que no estigui llest l'accés al Molinar, encara pendent de licitació, i recorda que el finançament per a la construcció no està encara garantit

111324
Imatge virtual del tramvia. | R.L.

El projecte més destacat del Pacte en transport públic, el tramvia de la badia de Palma, també és probable que no es pugui executar durant aquesta legislatura. El compromís era, com a mínim, començar les primeres obres entre Palma i l'aeroport abans de 2011. Els responsables polítics adverteixen ara que serà del tot impossible fins que no es resolgui el problema de trànsit que hi ha a l'entrada de Ciutat, on s'ha d'implementar el nou transport. A més, recorden que encara no se n'ha resolt el finançament. Així, l'inici de les tasques corresponents depenen ara mateix de la construcció d'un enllaç viari clau als accessos de Palma, la connexió de la sortida de la via de cintura cap a l'autopista de Llevant i els nuclis del Portitxol i el Molinar, llocs per on ha de passar el traçat ferroviari. El projecte, inclòs en el conveni de carreteres i declarat "prioritari" pel Consell, encara està pendent de licitació.

Quan falta un poc més d'un any i mig perquè acabi la legislatura, el nou gerent del consorci per al tramvia de la badia de Palma, Josep Antoni Salas, assegura que no es començarà a executar "res" d'aquest pla fins que no estigui acabat l'enllaç del Molinar. Aquesta és la decisió presa al consorci, que integra la Conselleria de Mobilitat i l'Ajuntament de Palma, davant la inviabilitat d'introduir el tramvia en uns nuclis que arrosseguen un vell problema circulatori. A tot això s'hi ha d'afegir que encara no s'ha aconseguit una via de finançament per al nou transport i les negociacions amb el Ministeri de Foment per a la signatura d'un conveni que així ho prevegi continuen bloquejades. El conseller de Mobilitat, Biel Vicens, avisà aquesta mateixa setmana que fins ara només s'han tancat 35 milions d'euros a partir de les inversions derivades del nou Estatut. Una quantitat suficient just per a la compra de les primeres unitats del material mòbil i que impediria començar les obres amb garanties econòmiques.

De totes maneres, el departament de Mobilitat continua treballant per tenir enllestit el projecte de construcció definitiu el primer semestre de 2010 i, ja al primer gran tram, el pressupost previst és de devers 350 milions d'euros. Connectarà el centre de Palma amb l'aeroport. En qualsevol cas, primer s'han d'edificar els hangars i els tallers del tramvia en uns terrenys entre el Molinar i el Coll d'en Rabassa. Segons el primer projecte bàsic, el traçat entre aquests dos nuclis seria el primer que s'establiria, sense entrar a Ciutat. Des del Coll es continuaria fins a Can Pastilla per arribar després a l'aeoroport de Son Sant Joan.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 7
Siguiente
Per c.a., fa mes de 14 anys
PSM=DECEPCIÓ=ELECCIONS=ABSTENCIÓ=REGENERACIÓ POLÍTICA
Valoració:1menosmas
Per Anònim, fa mes de 14 anys
És una gran irresponsabilitat política fer el tren de Llevant. Només hi ha una previsió de demanda de 500.000 passatgers. La més baixa de tot Mallorca.
És una gran irresponsabilitat política començar el tren sense tenir solucionat la connexió a Manacor.
És enriure-se'n a la cara dels que han demanat el tren per llevar aumasa, que els passegin de tren a tren en bus (aumasa) per dins Manacor.
És una irresponsabilitat i un delicte licitar les obres sense tenir la fermesa que es tendrà traspassat la totalitat del pressupost. De moment només hi ha 25 milions compromesos l'any 2010 per part del Govern de Madrid. Els altres 77 o més que fan falta no sabem d'on els treuran, perquè aquests 25 també han de ser per electrificar la línia d'Inca a Palma.
És un atemptat al territori construir 44 km de camins nous de reposició perquè pugui passar el tren per 30 km de vies velles.
Valoració:1menosmas
Per Bou, fa mes de 14 anys
Som un propietari content. Tot i no creuren en aquests trens que aniran buits de passatgers, a mi personalment, m'és ben igual si destrueixen mallorca. De fet, si a mi me paguen unes terres que tammateix no hi puc fer res a preu d'expropiació mutiplicat per 3 ja em va bé.
També em va bé que em voltin la finca d'alambrada.
I també poden continuar fent trens i carreteres per tota la illa. Que s'urbanitzi tot i així les altres terres rústiques que vaig comprant a preu baix perquè ara no se poden construir, potser els meus nets les podran urbanitzar perquè tammateix mallorca estarà plena de trens, carreteres i autopistes. Llavors serà un bon moment per tornar a fer casos i pisos i més polígons industrials.
M'agraden aquests del PSM perquè són ben igualets que els del PP tot i que els hi costi acceptar-ho
Valoració:33menosmas
Per Bou, fa mes de 14 anys
"davant la inviabilitat d'introduir el tramvia en uns nuclis que arrosseguen un vell problema circulatori."
Això significa que el tram no arriba als nuclis urbans
Valoració:1menosmas
Per Antpacteiantipp, fa mes de 14 anys
Això s'acaba amb un trencament de Pacte, i els que ens han governat no hauran fet res del que prometeren i en canvi si hauran fet possible el que no prometeren (Son Espases, Son Baco, Segon Cinturó). Això si, hauran cobrat un parell d'anys una bona nòmina.
Valoració:2menosmas
Per sineu, fa mes de 14 anys
Per sortir de l'aeroport encara no tenim tren... NO és extrany que a Mallorca només vinguin Alemans cerveseros.
Valoració:1menosmas
Per pallassos, que sou uns pallassos, fa mes de 14 anys
Com com que no es pot anar a l'hospital si hi haurà una aturada gaire bé davant, i altres dues que te deixaran ben a prop del centre. Però si anar per dins Manacor és precisament perquè la gent tengui les coses ben a prop. Doncs jo si hi aniré, he d'anar a vàries vegades a la setmana a Manacor i agafaré tren prequè me deixarà a prop d'on vull anar: Hisenda, Hospital, Ajuntament, etc... Ja no se quants de dois haurem de sentir. Si agafau el cotxe és perquè vos dona la gana.

I j.m., tens un morro que el te trepitjes, a més de ser un mentider. L'únic destruit són un ample de 5 metres on hi ha les vies antigues (ara noves), a la resta de terreny no s'hi fa absolutament res. Ves a defensar aquesta suposada destrucció davant qualsevol ecologista seriós que fa anys que lluita pel transport públic ferroviari i t'enviarà a prendre per sac. Els únics que han destruit per allà són els propietaris i les immobiliàries (com la que lidera els antitren) venent als alemanys
Valoració:-1menosmas
Per antònia, fa mes de 14 anys
Per mi el tren serà molt bonic però tindré de continuar agafant el cotxe, és impossible moure's per llevant amb tren, ni es pot anar a l'hospital, per arribar al centre és llunyíssim i si després has d'anar per fora vila és absurd. Molt maco però poc útil, i amb les necessitats que tenim poc comprensible. I crec que és l'opinió generalitzada i sense entrar a la discussió entre els polítitzats del tren i els que estan en contra.
Valoració:0menosmas
Per j.m., fa mes de 14 anys
Pallasso, treu-te el nas. 500.000m2 de Mallorca destruïda. 64 km de vallat, 32 electrificat, tallers al petit pobles de Son Carrió, transbords, no sa saben frecuencies (si a Manacor aquest estiu van treure la meitat de trens! quans hi haurà a Artà?) NO carretres NO Tren. TRANSPORT PÚBLIC PER TOTHOM! 93% de LA MOBILITAT CONTINUARÀ A MANS DELS IMPRESENTABLES D'AUMASA PER CULPA DEL BLOC I PSIB! I DESPRÉS D'UNA INVERSIÓ MULTIMILIONARIA! no teniu vergonya. Amb els mateixos doblers tenim transport públic gratiut per tota la comarca sense construir ni un cm més de CIMENT!
QUI ESTIMA MALLORCA NO LA DESTRUEIX!
Valoració:4menosmas
Per això és el que hi ha, fa mes de 14 anys
Davant l'allau de disbarats, dois i desinformació que alguns intenten escampar donarem una mica d'informació real:

1.- El tren-tram unirà Artà-Manacor a l'actual estació de Manacor (allà on arriba ara mateix el tren de Palma) i es farà un transbordament. Quan acabi l'electrificació es farà el trajecte en menys dem 80 minuts.
2.- El tramvia unirà l'aeroport amb les avingudes i tot el centre de Palma, El projecte està enllestit i ben fet, s'està a l'espera de que UM (Carreteres) fagi l'accés Molinar-Palma i de que el PSOE tanqui la financiació d'una vegada.
3.- Tant el tren-tram com l'electrificació començaran entre el desembre i el gener i si no hi ha res de nou estàrà tot acabat abans de que acabi la legislatura. L'únic que pot ser s'allargarà fins a la propera serà l'electrificació del tram Enllaç-Manacor.

Au, aquí teniu la veritat i la realitat,
Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 7
Siguiente