algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
19°

El carril bici dels embossos

Les obres a les Avingudes acabaran restant una via a la circulació dels cotxes. Els taps que ja es formen a les hores punta són una contradicció directa amb la iniciativa mediambiental

38786
Els taps que ja es formen a les hores punta són una contradicció directa. | Raúl Valero.

És agost i Palma està plena d'obres. Les més visibles són les que s'estan realitzan actualment a les Avingudes i que han de culminar amb un carril bici que les envolti. Sota unes temperatures xafogoses, que ahir arribaren als 34 graus, els obrers treballen des de fa dos dies en tres punts repartits per les Avingudes. Tot i els nombrosos avantatges que comporta un carril bici que creuï els carrers grans de la ciutat, aquestes obres provoquen de vegades uns embossos molt molests, tan per als conductors com per al medi ambient. I és que les intervencions consisteixen a avançar dos metres totes aquelles parades d'autobús que s'interposin al futur carril bici, perquè pugui passar. Això té una repercussió directa sobre la mobilitat i la fluïdesa dels cotxes, ja que l'amplada de la carretera es veu reduïda en un carril.

A les hores punta, tot això comporta uns taps de circulació a les Avingudes que emprenyen tant els que menen els cotxes com els vianants. Si tenim en compte que ara és agost i que part dels palmesans són de vacances, quan el septembre comenci el curs regular, els embossos poden ser molt majors i molt més molestos. Els tres punts d'obres són un a l'avinguda d'Alemanya, en el tram comprès entre el carrer de Pere Dezcallar i Net i el de Jeroni Antich; un altre a la plaça Espanya, a la vorera oposada al parc de les Estacions; i el tercer a l'avinguda Alexandre Rosselló, entre el carrer de Bisbe Perelló i el de Josep Tous i Ferrer. El darrer punt és el més discret dels tres, però els dos primers ocupen més de 50 metres de les Avingudes i, tot i que no forcen un desviament del trànsit, sí el dificulten.

Els obrers preguntats preveuen que tant el punt d'avinguda d'Alemanya com el d'Alexandre Rosselló s'allarguin com a mínim una setmana més, però el de plaça Espanya sembla que podria perllongar-se fins a dues setmanes, depenent de com avancin les feines. Com ha confirmat un treballador, "parlar de dates és molt relatiu".
Veronica Moriana, empleada de l'empresa de treball temporal Randstad, just davant les obres d'avinguda Alemanya, es queixava del "molt mal de cap" que comporta el soroll de les obres, però almanco agraïa que la parada d'autobús quedàs ben senyalitzada. També a la botiga de roba Blanco, davant les obres d'Alexandre Rosselló, una dependenta constatava les molèsties, tant el soroll com la pols que entra a l'establiment. Les treballadores d'Stradivarius, una instal·lació amb el mateix gènere, tenien les mateixes queixes. Amb tot, relacionaven la davallada de clients més amb la crisi econòmica i la fluixor d'agost que no pas amb les obres, el renou i la pols que generen.

Es modifica el traçat de les línies de plaça Espanya

El punt d'obres de plaça Espanya, a part de complicar-ne la circulació a les hores punta, també ha generat confusió entre els usuaris de l'autobús. La plaça és una referència per al transport públic i moltes de les línies hi tenen almanco una parada. Les obres, però, impedeixen als autobusos poder-se aturar on solen fer-ho per costum i totes les línies han hagut de ser redireccionades a una altra aturada propera. Així, nombrosos turistes o simples palmesans que encara no coneixen les noves intentaven comprendre ahir els cartells indicatius. Quan no se'n sortien, ho preguntaven als obrers que, tot i no ser la seva feina, sabien de memoria on podia trobar-se cada línia. Per exemple, la línia 1, que du a l'aeroport, s'ha d'anar a cercar a l'avinguda Joan March. La majoria de busos, però, ara s'han d'anar a trobar a la parada provisional de l'avinguda Alexandre Rosselló a l'altura del bar Niza.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente
Per Estudiantet, fa mes de 14 anys
Relations.
Autobusos dobles: 70 bicicletas
Autobus simples, camions: 35 bicicletas
Furgonetas: 7 bicicletas
Cotxos: 5 biciletas.

El punt de més trànsit de Palma (Via Alamanya, General Riera, Marquès, comte Sallent) se podria multiplicar per cinc.
La capacitat de trànsit de Palma se pot multiplicar per cinc, només regulant els semafors a una velocitat màxima de 25 km/hora.

El carrils "bici" no són necessaria, se ha de regular la velocitat de la ona verda entre velocitats de 10 km/hora i 25 km/hora, ara està a 50 km/hora.
Valoració:-1menosmas
Per Carme, fa mes de 14 anys
A ecologista, independentista i d'esquerres: tu el que tens és un caos mental. Que té a veure que siguis independentista? I si fossis ecologista i d'esquerres, no diries les barbaritats que dius. El que ets és un motorista de dretes infiltrat. Si us plau, no ens prenguis per beneits!!
Valoració:-2menosmas
Per Pep, fa mes de 14 anys

MÉS LINIES DE METRO (CAR AL PRINCIPI PERÒ RÀPID I NET).
Per fer un metro a palma amb sentit, és a dir que passi per les avingudes és impossible, ja que està ple d'aparcaments subterrànis i evidentment no és pot fer per davall els edifics. Seria molt car, caríssim, jo encara no empreat el metro que hi ha i no me queix que l'hagin posat, o sigui que voldria sa mateixa tolerància per aquells que encara no han tastat el carril bici, o que mai ho pensen fer-ho.
MILLORAR FREQÚÈNCIES, LÍNIES AMB AUTOBUSOS ECOLÒGICS.
Crec que això s'està fent independement que es faci el carril bici, ara bé jo visc a Son GOtleu i encara no hi ha cap autobus que em dugui al centre en 10 min. Sa bici ho fa en 8 min.
APARCAMENTS PÚBLICS I GRATUÏTS ARREU (PER EVITAR CONTAMINAR DONANT VOLTES I VOLTES PER PODER APARCAR).
Són aquells que impedeixen fer el metro. I fer-ho gratuïts provocaria més embussaments. Que la gent és com és.
FOMENTAR ANAR A PEU.
És un mesura contraproduent contra la premisa que donaves abans.
A més l'únic que fomenta anar a Peu és en Tolo Güell per anar a Lluc.GALTEGAR-SE LA CARA, DESPERTAR I ADONAR-SE QUE RELLAMPS NO VIVIM ENMIG DE LA SABANA AFRICANA O AL DESERT DEL GOBI, QUE VIVIM A PALMA (MALLORCA) A L'EUROPA OCCIDENTAL.
Si visquessis a Son Gotleu no et semblaria tan occidental el tema, però ells són els que fan les carreteres, els metros, els aparcaments i els carrils bici.

Jo no soc de cap partit, ni de cap nació. (es pot ser persona igualment)
I crec que polititzar ses coses no fa més que embrutar-les.
En un dol entre una moto i una bici, jo no hi voldria estar damunt una bici, o sigui que comparar ses motos amb ses bicis en injust. A s'autopista teniu un carril moto que hi podeu collir els 200 km/h, és la vorera de l'esquerra, m'han passades moltes de motos així, i per això no diré que tots els motociclistes són uns fitipaldis.

De totes maneres és un tema delicat, bàsicament per què no hi ha negoci, quan hi hagi negoci, com a Barcelona, haurà fuit sa polèmica. Ja ho voreu.
Valoració:6menosmas
Per toniet, fa mes de 14 anys
Carriles bici SI pero con sentido y lógica y no se puede formentar el transporte público siendo este el más caro de España. Para los residentes tendría que ser gratuito.
Valoració:1menosmas
Per tira - tira, no fa suar., fa mes de 14 anys
Totalment d'acord -Tomeu- cotxes=embossos. i 1 bici = 1 cotxe manco.
Valoració:4menosmas
Per Bixicleta power, fa mes de 14 anys
A l'Ajuntament de Palma hi ha un desgavell enorme. Han passat dos anys de legislatura gairebé sense fer res (a banda d'aturar coses) i ara en dos mesos mos foten Ciutat plena de síquies...

Del tramvia millor ni parlar-ne, si les previsions són que "es comencin les obres abans d'acabar la legislatura", apaga y vámonos!! No és qüestió de fer les coses corrensos i de qualsevol manera en pla Palma Arena, però una mica d'iniciativa més enllà de quatre retxes damunt un paper no estaria malament.

Pel que fa als carrils bici, pens que són ben necessaris i jo seré el primer a utilitzar-los, però l'equip de govern de Cort està improvisant massa i manca una mica de pedagogia. Pert cert, totalment d'acord amb el comentari anterior. Els embossos els fan els cotxes!

Ah, molt bo el que ha escrit "biciclista". Feia estona que no ho sentia a dir!
Valoració:2menosmas
Per Tomeu, fa mes de 14 anys
Que arriba a ser d'ignorant la gent. Els embossos els fan els cotxes i no els carrils bici. Mes hauria d'haver-hi.
Valoració:2menosmas
Per Toni, fa mes de 14 anys
Això del carril bici és una pressa de pèl. Qui pot ja va a peu o en bicicleta a la feina. Qui empra el cotxe és perquè NO POT emprar cap altre sistema de transport. Menys verds i menys tonteries, i a acceptar d'un pic la realitat. I la realitat és que a Mallorca, el transport públic només serveix d'eslogan publicitari de la respectiva pressa de pèl electoral.
Estic SEGUR que qui defensa tant el carril bici o el transport públic ni els empra ni te pensat emprar-los. Fins i tot es creuen les promeses electorals. Fan llàstima.
Valoració:-5menosmas
Per Pere, fa mes de 14 anys
Aina Calvo, vols fer el favor de penjar els quadros d'en Pedrito de Sóller al Bastió semipúblic!!! Si no, te demanarà que prohibesquis per decret anar en bici per Palma.
Valoració:5menosmas
Per kalikatres, fa mes de 14 anys
Paciencia , tot aixo s'arreglera amb el trenvia ,amb un altre carril menys .La gent que es foty y camini que es molt salutable.
Valoració:-3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente