algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 18°
22°

Urbanisme, Salut i Policia centren les queixes a Ciutat

El Defensor del Ciutadà de Palma, Miquel Lladó, presentà dilluns passat la memòria del 2008. Durant el seu primer any d'existència, l'ombudsman ha rebut 195 protestes que derivaren en obertura d'expedients. Gairebé el 70% d'aquestes es va resoldre en menys d'un mes

El 42,73% de les queixes presentades al Defensor del Ciutadà de Palma l’any 2008, el primer d’existència d’aquesta figura, estava relacionat amb urbanisme, salut i la Policia Local.

Aquestes dades han estat extretes de la memòria anual de l’encarregat, que ell mateix presentà dilluns passat al ple municipal de l’Ajuntament de Palma. Durant el 2008 –i els dos darrers mesos de 2007, que és el període al qual fa referència el document– es van adreçar 195 protestes a l’ombudsman (el nom que rep en suec) palmesà, Miquel Lladó, les quals derivaren en obertura d’expedient.

Aquestes reclamacions poden estar relacionades amb més d’una àrea municipal, però la majoria hi han estat amb urbanisme (39 escrits, el 17,78%), salut (33 queixes, el 14,54%) i la Policia Local (25 protestes, 11,01%). A més, el 9,69% d’aquestes (22) feien referència a competències que no deté el Consistori i que, per tant, han quedat arxivades.

Denúncies molt variades

En el cas d’aquelles que estan relacionades amb urbanisme, els plantejaments són d’allò més variat, des de la denúncia d’una obra il·legal a l’exigència de retirada d’una antena parabòlica, a part de molèsties provocades pels renous.

Quant a l’àrea de la salut hi ha disconformitats per olors i fum, per la recollida dels contenidors de reciclatge i també per l’abandonament i la neteja del lloc de residència de la persona demandant en concret.

Finalment, pel que fa a la Policia Local de Palma, les reclamacions són, entre d’altres, per abús de poder, per la manca d’eficàcia en alguna de les seves actuacions o bé per irregularitats en el tràmit de denúncies.

D’altra banda, la gestió del Defensor ha permès que gairebé un 70% dels expedients es resolguessin en menys d’un mes i que el 37% d’aquests tingués un final favorable als ciutadans. A més, un 80% dels usuaris consideren bona la informació rebuda i el 70% valora bé o molt bé la nova institució. En definitiva, resultats positius que encara han de millorar.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.