El Museu de Ceràmica de Barcelona inaugura avui una exposició antològica de l'artista mallorquí Lluís Castaldo amb el títol Elogi al recipient, que suposa la tornada a Barcelona de Castaldo després de trenta anys. La mostra, que consta d'una seixantena de peces que daten des de l'any 1977 fins a les últimes produccions de l'artista, suposa una retrospectiva de la seva obra i la presentació de les seves darreres creacions en ceràmica amb torn. Amb motiu de l'exposició s'ha editat un catàleg de les obres amb un text de Guillem Frontera.
Els recipients de Castaldo es caracteritzen per presentar una aparença clàssica i pels esmalts, colors i textures que utilitza el ceramista i que donen forma a les seves creacions. Castaldo va néixer a Sóller el 1936 i va tenir els seus primers contactes amb l'art a través de la pintura. Va estudiar a la Massana i la seva aportació artística ha estat un referent de la ceràmica contemporània.
Casaldo fou alumne de Llorenç Artigas i en la seva obra es pot apreciar la influència d'aquest artista. El ceramista ha dedicat una part de la seva tasca creativa a l'elaboració de murals, com els que es poden veure al Teatre Muncipal de Palma; el que realitzà amb Miró i que es troba al parc de la mar; o l'homentge als donants de sang a Sóller. La mostra es podrà visitar al Palau de Pedralbes fins al proper 2 de setembre.