Denuncien que un simpatitzant de Vox amenaça els promotors de la protesta antitaurina d'Inca

Imatge de la piulada «amenaçadora» que ha denunciat la Fundació Franz Weber. | Foto: X/dBalears

TW
2

La Fundació Franz Weber ha denunciat aquest dissabte les «amenaces» d'un simpatitzant de la ultradreta als organitzadors de la protesta contra la correguda de toros prevista per a aquest diumenge a Inca.

El missatge, publicat a través de la xarxa social X i, a hores d’ara, encara accessible, «no sols destil·la odi i una amenaça vetllada, també conté un comportament homòfob que sembla caracteritzar a tots els seguidors d'unes certes idees polítiques ultradretanes». A més, segons ha denunciat la fundació, «la imatge d'usuari consisteix en una fotografia de grup amb un cartell electoral de Vox».

Una vegada coneguda la situació, des de l'ONG internacional han procedit a verificar el contingut a través de eGarante, una plataforma de certificació de comunicacions que actua com a «testimoni en línia» i permet usar com a proves aquells missatges, textos o qualsevol altre tipus «d'amenaça» que s'aboca en xarxes socials.

Notícies relacionades

Aquesta plataforma explica que permet certificar «calúmnies, amenaces o injúries abocades sobre tu en Internet incloent les xarxes socials» pel que la Fundació Franz Weber es reserva «l'ús de qualsevol acció legal si aquestes amenaces derivessin en altercats durant la protesta de la tarda del 13, en entendre que existeix un interès per part d'aquests individus de generar rebombori davant una convocatòria pacífica».

Amenaces i comentaris despectius

Rubén Pérez, portaveu de l'entitat, ha assegurat que «no és la primera vegada que rebem amenaces ni comentaris vomitius a través de xarxes socials. És la prova del nerviosisme dels qui es diverteixen mentre violenten de manera brutal a un animal».

«Aquestes barbaritats evidencien de nou que qui gaudeix d'aquesta manera rares vegades és una persona amb comportaments socials adequats davant una opinió o postura diferent. La seva intransigència és bàsica per a la pervivència de la tauromàquia», ha sentenciat.