L'incendi forestal declarat la mitjanit de dissabte a Andratx crema unes 50 hectàrees, aproximadament, de pinar i càrritx.
Així ho apuntaven les primeres estimacions i ha estat oficialment confirmat per l'Ibanat mitjançant un missatge publicat a través de la xarxa social 'X'.
Al mateix missatge, l'Ibanat ha assenyalat que l'incendi forestal continua actiu i es manté amb gravetat potencial 1.
Actualment, els mitjans de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural que treballen a la zona són tres autobombes, 27 brigadistes, tres tècnics i quatre agents de medi ambient (AMA).
També s'estan emprant a les tasques antiincendis 28 voluntaris de Protecció Civil.
Accessos tancats i diverses persones desallotjades
Cal recordar que, a causa d'aquest incendi, continua tallada la carretera Ma-10 entre Andratx i Estellencs, i s'han tancat els accessos al camí de ses Penyes i al camí de ses Comes. També, que diverses persones han estat desallotjades dels seus habitatges per precaució.
En concret, s'ha confirmat el desallotjament de set persones i tres cans, de tres immobles. L'Ajuntament d'Andratx havia habilitat la sala de plens per a atendre'ls. Tot i això, totes ja han pogut ser reallotjades a casa d'amics o familiars.
Molt pendents de l'evolució de l'incendi forestal a Andratx. Els efectius d'extinció continuen fent feina en la zona i es farà vigilància durant tot el vespre.
— Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural (@AgriculturaGOIB) December 8, 2024
Reiteram l'agraïment a tots els integrants de l'operatiu i voluntaris, que treballen de valent per controlar el foc. pic.twitter.com/Vh8rvhdHmu