Com valorau la proposta del Govern de construir una línia de tren fins a Llucmajor?
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha presentat aquesta setmana el projecte del nou tren que ha d'unir Palma amb Llucmajor i que comptarà amb una inversió aproximada de 690 milions d'euros i que podria estar llest l'any 2032.
La nova infraestructura partirà de l'estació Son Costa-Son Fortesa i unirà la capital balear amb Llucmajor en 28 minuts passant per Son Oliva, Son Fortesa, Can Capes, Son Gotleu, Es Coll d'en Rabassa, l'aeroport, el polígon de Son Oms, Es Pil·larí, Bellavista, Ses Cadenes, S'Arenal i el polígon de Son Noguera abans d'arribar a Llucmajor.
Prohens ha presentat el projecte de la nova línia de tren, l'estudi informatiu del qual s'aprovarà en els pròxims dies per a iniciar la seva exposició pública, després d'haver treballat en consens amb els ajuntaments de Palma i Llucmajor.
La nova línia tindrà una longitud total de 27,45 quilòmetres, dels quals 7,3 aniran soterrats i 20,15 a cel obert. El projecte contempla un primer tram soterrat de 2,3 quilòmetres entre l'actual estació de Son Costa i Son Güells, on sortiria a la superfície per a completar un recorregut d'uns 5 quilòmetres fins a tornar a soterrar-se en un nou tram entre la zona de Mercapalma i Son Oms, passant per Son Sant Joan, per a després continuar en superfície fins a Llucmajor.
Quant als terminis, una vegada aprovat inicialment l'estudi informatiu en els pròxims dies, sortirà a exposició pública durant un període de 45 dies. Entre les fites més destacades, es preveu que en 2025 s'adjudiqui la redacció dels projectes (bàsic i d'obres); per a 2026, l'aprovació del projecte bàsic, amb un nou període d'informació pública, i la declaració d'impacte ambiental; per a 2027, la licitació i adjudicació de les obres, i per a 2028, l'inici de les obres, les quals es preveu que durin quatre anys, amb una finalització estimada per a 2032.
«Parlem d'un projecte clau per a la mobilitat de Mallorca, una aposta pel transport públic, per a oferir alternatives al vehicle privat que permetin descongestionar la xarxa viària i els accessos a Palma, un projecte amb el qual recuperem l'aposta per la inversió ferroviària a les nostres illes», ha afirmat la presidenta.
Amb tot, molts sectors socials han acollit el projecte amb escepticisme i han considerat que la proposta és només una mesura «efectista» que no aposta veritablement pel transport públic.
En aquest sentit, la Plataforma Tren de Llevant ha assegurat que «ens alegram que el tren de Llucmajor sia una realitat l'any 2032, si tot va bé, i sols ens costi 690 milions. Menys de 90 milions anuals. Llàstima que el Govern no sia capaç de fer dues coses al mateix temps, quan el tren de Llevant sols costaria 80 milions, 10 milions/any a vuit anys i 20 en quatre, ja que gran part de l'obra està feta».
Sigui com vulgui, dBalears demana als seus lectors la seva opinió sobre el projecte de construcció del tren de Llucmajor. Les possibles respostes de l'enquesta són les següents:
-És una proposta efectista que només cerca titulars.
-El projecte permetrà ampliar l'oferta de transport públic.
Enquesta
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- Alerten del tancament d'aules d'Infantil a nou centres de les Illes Balears
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que acabin el tren de llevant fins a Artá i després podem xerrar del de Lluchmajor! Tot es demagógia!
Penso que un govern d'un partit polític, que va aturar les obres del tren Manacor Artà quant Estaven més de mig fetes y si duian gastats una millonada, un govern del mateix color polític seria una incongruència que ara l'aprovasin. Me sap greu però un suspès per al govern del PP
Amb 80 milions tenen per acabar el projecte del tren de Llevant. Voluntat política?
El que tenen que fer és unificar més amb el transport públic sigui tren O autobús ,tren no per que ni arriba en l'època que estem es una vergonya la part nord de la illa que no tingui tren només autobús ens tenen olvidats per què desde Manacor fins a calaratjada no hi ha tren.
El 2030 és un mal any per inaugurar res. Consulteu les previsions del matemàtic Deulofeu.
En hi ha, als que els és ben igual, si se tracta d'un servei més, que tindrem els ciutadans. Perque els molesta, que hagi començat a projectar la línia, del tren del Llevant, un govern del PP. No volen recordar, que el Pacte va tenir vuit anys per fer- ho, però que cada vegada que ho demanavem, hi posava emperòns. Idò que es f0tin. A mí tampoco me va fer feliç quanveb guanyar la dreta, però amb el temps, reconec que tret de la política lingüistica i d' Educació, que és cert que son una calamitat, a la resta del seu treball, el fan igual o fins i tot millor, que el va fer el govern d'Armengol.
No només és una proposta per treure titulars (quan han bloquejat aquest projecte des del 2003), sinó que no se farà. tots sabem que els taxistes i empresaris del bus ja deuen haver alçat el telèfon per estirar-li les orelles i la idea del projecte ja és al fems.