muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°

Els propietaris del forn Es Llonguet demanen disculpes per la discriminació: «Visca la nostra cultura i visca el bon tracte cap a la gent»

Toni i Lali, propietaris del forn Es Llonguet de Maó, han fet públic un breu comunicat a través del qual demanen disculpes per la discriminació que es va produir al local. Aquest és el text de la seva explicació:

«Estimades i estimats, En nom de tot l'equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta noticia descriu.

Fa molts d’anys que vetllam per l’ofici de fer pa, per compartir la rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits, amb la gent que vol tastar allò que feim i amb la gent que te ganes de formar part de la nostra comunitat. De nou, ens volem disculpar en nom de tot l’equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Afegir també, que els fulls de reclamació estan disponibles i que l’encarregada era nova, duia dos dies d’incorporació i estava en formació. Ens posam a disposició de la persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte. Visca la nostra cultura i visca el bon tracte cap a la gent».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per dic, fa 6 mesos
dos llonguets; Pot ser que perdin més que dos llonguets,però el que realment importa es la reputació,crear una mala imatge cosa que ningú vol.
Valoració:2menosmas
Per jbm, fa 6 mesos
Quan s’admet que puguin ocupar un lloc de feina de cara a la gent en general, persones incompetents en una de les llengües oficials, s’està fent un atemptat contra els drets lingüístics de tots, i un atemptat contra els drets laborals de la gent que, ... perquè ha estudiat aquí, o perquè s'ha esforçat en aprendre-les de gran, les coneix i les entén sense problemes, i que ha de veure que llocs de feina que haguessin pogut ocupar ells són ocupats per gent que n’és incompetent.
Valoració:2menosmas
Per Ignorants o maliciosos, fa 6 mesos
Rosa Ginesta Gil aquests quatre idiomes que dius que parles són els que esmentes a n'es comentari que has fet ? O sigui el català, valencià , balear i castellà? Si és així molta curtor tens. Ja que hi som jo en parlo cinc, contant els que has anomenat més el porrerenc.
Valoració:-3menosmas
Per dos llonguets, fa 6 mesos
Que triste acojonarse ante la presunta perdida de no vender dos llonguets por el fanatismo de algunos..
Por cierto: Pan blanco generalmente asqueroso.
Valoració:-139menosmas
Per Maonès, fa 6 mesos
Però treuran o no treuran al carrer a l'encarregada?
Valoració:41menosmas
Per Rosa Ginestà Gil, fa 6 mesos
Benvolguts Lali i Toni:
Segur que hi ha molta gent a l'atur que estaria encantada de treballar al seu forn i que domina el català, valencià, balear, castellà i que sobretot és educada i respectuosa. No perjudiquin el seu negoci no actuant en conseqüència. Jo, per exemple, els asseguro que no tornaria al seu establiment fins que no veiés que han canviat aquest personatge per una venedora com cal. Dit sigui tot plegat amb el màxim respecte.
Parlo quatre llengües, sóc intèrpret de conferències i m'he dedicat tota la vida a facilitar la comunicació. No ho dic per presumir, sinó perquè estiguin segurs que sé de què parlo. Els desitjo molta sort.

Rosa
Valoració:35menosmas
Per Xerr mallorquí, fa 6 mesos
@Mascaró de Son Llodrà
M'agraden molt els seus comentaris, sempre molt encertats. A Jo personalment m'han qualificat més d'una vegada de "radical" (com vostè diu) pel fet de no voler girar la llengua o exigir el meu dret. I m'ho diuen els mateixos mallorquins.
Però això passa precisament per els mateixos catalanoparlants. Com molt encertadament diu, tot això s'acabaria si les entrevistes es fecin "amb tota normalitat" EN CATALÀ. A Jo m'han fet moltes vegades entrevistes en anglès o en francés per comprovar si era veritat que les parlava, no veig perquè no es fa lo mateix quan és la llengua pròpia de les Illes.
Si és veritat el compromís d'aquestes persones amb la nostra llengua i cultura, no crec que estiguin còmodes amb una empleada que està en contra. Si l'empleada es queda voldrà dir que el compromís dels propietaris amb la nostra identitat NO ÉS REAL......
Valoració:65menosmas
Per Xerr mallorquí, fa 6 mesos
@Arnau de Vallgornera
Bravo, una idea brillant lo dels fefugis lingüístics. M'apunt!! De vegades em fa enveja la tranquil·litat que tenen a l'Espanya monolingüe, haver de defensar i lluitar per defensar el dret a xerrar la llengua pròpia desde el matí, cada dia, és terriblement esgotador i genera molta ansietat. Sobretot a Palma on el castellà és egemonic.
Valoració:39menosmas
Per Josepa, fa 6 mesos
Molt d'anys la meua feine era triar personal i me. sorprèn que l'anomena encarregada i no domina al mancu Català,Ingles i Castellà això sí personal preparat tenim més de 40 anys i no som filetes primoilles i guapetes
Valoració:34menosmas
Per Sergi, fa 6 mesos
Sa responsabilitat primera, és de ses persones que han contractat aquesta nina. Ells tenien a ses seves mans esbrinar si sabia o no sa nostra llengu.
Han rectificat, i aixó és bo, però cal anar en compte d' ara en endavant.
Valoració:55menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente