nubes dispersas
  • Màx: 21°
  • Mín: 17°
20°

Demana si la poden atendre en català a un forn de Maó i es neguen a atendre-la i a lliurar-li el full de reclamacions

Un usuari de la xarxa social X (abans Twitter) ha denunciat un mal tracte per part d’una dependenta del forn Es Llonguet, a Maó: «Discriminació Lingüística a Es Llonguet Forn Artesà de Maó. Una clienta comenta que és una llàstima que a un lloc, on tot està escrit en català, no la poden atendre en català. Resposta de la dependenta ‘Estamos en España y yo hablo en lo que me da la gana’ i deixa d'atendre-la».

El testimoni apunta que «la client havia canviat al castellà i la dependenta la ignora. En això la client demana full de reclamacions. Diuen que no en tenen! La resta de dependentes fan com si res, ningú es disculpa ni res».

El denunciant explica que va presenciar com una clienta «demanava amablement si no era possible que l'atengueren en català, donat que era un lloc que li havien recomanat i tot l'etiquetatge i noms estan en català».

Segons assenyala, la resposta de la dependenta va ser: «Estamos en España y yo hablo en lo que me da la gana». «La client ja havia canviat al castellà al principi, un cop va veure que no l'entenien», remarca el testimoni. Després de dir-li això, la dependenta va ignorar la clienta i va passar a atendre al següent client. En això, la clienta va demanar el full de reclamacions i després de cercar-lo li varen dir que no en tenien.

«Li vaig dir a la client, una dona de Barcelona, que ho denunciara a la Plataforma per la Llengua. També vam cridar a l'oficina del consumidor de Maó al dia següent per donar constància. En van prendre nota però van dir que calia una denúncia formal de la persona. Entenem que és il·legal no tindre full de reclamacions per a un comerç d'aquest tipus», explica el testimoni dels fets.

Finalment, ha volgut assenyalar que «presenciar allò va ser molt violent. I veure com tota la resta de treballadors feren com si res. Estiguérem allí per fer-li costat».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Xavi, fa devers d'un mes
La justificació per part del propietari que la indesitjable només portava 2 dies a la feina, em repugna tant com la subjecta en qüestió. Aquí la única resposta era que ja no treballava a la fleca. Per part meva proposo el boicot a la propietat.
Valoració:7menosmas
Per Ramón, fa devers d'un mes
Dons vaja perla aquesta encarregada, que als dos dies de fer feina, en ple període de prova, cal suposar, ja tracta així els clients "porque le da la gana". Esteu segurs que fa feina a favor vostre?.
Valoració:7menosmas
Per Es Llonguet Forn Artesà, fa devers d'un mes
Estimades i estimats,

En nom de tot s’equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta noticia descriu. Fa molts d’anys que vetllam per s’ofici de fer pa, per compartir sa rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits, amb sa gent que vol tastar lo que feim i amb sa gent que te ganes de formar part de sa nostra comunitat.

De nou, ens volem disculpar en nom de tot s’equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Afegir també, que es fulls de reclamació estan disponibles i que s’encarregada era nova, duia 2 dies d’incorporació i estava en formació.

Ens posam a disposició de sa persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte.

Visca sa nostra cultura i visca es bon tracte cap a sa gent.

Toni i Lali, propietaris d’Es Llonguet.
Valoració:3menosmas
Per Es Llonguet Forn Artesà, fa devers d'un mes
Estimades i estimats,

En nom de tot s’equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta noticia descriu. Fa molts d’anys que vetllam per s’ofici de fer pa, per compartir sa rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits, amb sa gent que vol tastar lo que feim i amb sa gent que te ganes de formar part de sa nostra comunitat.

De nou, ens volem disculpar en nom de tot s’equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Afegir també, que es fulls de reclamació estan disponibles i que s’encarregada era nova, duia 2 dies d’incorporació i estava en formació.

Ens posam a disposició de sa persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte.

Visca sa nostra cultura i visca es bon tracte cap a sa gent.

Toni i Lali, propietaris d’Es Llonguet.
Valoració:0menosmas
Per Jaume, fa devers d'un mes
Ens discriminen a ca nostra, incomplint la llei, ben segurs que no els hi passarà res. La policia, per experiència vos ho dic, no fa res més que revictimitzar en casos així. Malgrat això del full de reclamacions sigui d'obligat compliment, se'n refoten ben cara alta, els que ens haurien de protegir. I els protoneanderthals eggpanyolíssims bé que ho sabem. La solució rau en l'activisme coratjut i en que ho notin a la butxaca. Però per deixar de patir aquest degoteig constant d'humiliacions, de vexacions xenòfobes, hem de ser prou i amb l'esperit valent i solidari. Cap agressió d'aquestes hauria de quedar sense resposta. Sense resposta contundent, vull dir. Un llistat de "refugis lingüístics" pot ser ajudaria. Però cal anar més enllà.
Valoració:10menosmas
Per Àngels, fa devers d'un mes
El que podeu fer és el boicot absolut a aquest forn. Si perden moltes vendes potser posaran palla a l'esquella.
Però heu de ser tots els que vulgueu ser atesos en la vostra llengua, si no se'n fotran.
I una denúncia! És il.legal no tenir/donar el full de reclamacions.
De tota manera, seria més efectiu un bon boicot al forn.
Valoració:22menosmas
Per Claro que sí guapi, fa devers d'un mes
@Arxi

Exactamente.
Tú llama a la policía y cuéntales que el motivo de tu llamada es que no te dan la hoja de reclamaciones en una panadería.
Dale.
Valoració:-43menosmas
Per Pepet, fa devers d'un mes
I que voxleu,van ben amples aquesta colla recolçats pels voxeros,que els donen alas.
Ben fet sebra el nom,per no anari,hauriam de fer un llistat,que es poguès consultar...
Valoració:30menosmas
Per Joan Miró Font, fa devers d'un mes
S’actitud d’en Llarena i companyia de no voler aplicar sa llei d’amnistia i voler empresonar sí o sí en Puigdemont i s’habitual d’aquestos comerços de no voler facilitar es full de reclamacions quan es tracta d’una persona client que no es vol atendre perquè s’expressa en sa llengua des país estan en consonància una amb s’altra i té un fonament supremacista que du a no voler complir s’ordenament jurídic
Valoració:16menosmas
Per Arxi, fa devers d'un mes
Quan no et donen el full de reclamacions, s'ha de telefonar a la policia, estàn obligats per llei a tenir-lo i facilitar-los...ja sabem que els ignorants són molt xulos, però no ens hem de deixar trepitjar per aquests arreplegats
Valoració:66menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente