Demana si la poden atendre en català a un forn de Maó i es neguen a atendre-la i a lliurar-li el full de reclamacions
Un usuari de la xarxa social X (abans Twitter) ha denunciat un mal tracte per part d’una dependenta del forn Es Llonguet, a Maó: «Discriminació Lingüística a Es Llonguet Forn Artesà de Maó. Una clienta comenta que és una llàstima que a un lloc, on tot està escrit en català, no la poden atendre en català. Resposta de la dependenta ‘Estamos en España y yo hablo en lo que me da la gana’ i deixa d'atendre-la».
També a Illes Balears
- Educació reuneix els directors dels centres de secundària de Mallorca per informar-los sobre el pròxim curs escolar
- Alexandre Miquel fa la seva darrera classe després de trenta anys de docència a la UIB
- Com valores els dos anys de legislatura del Govern?
- El president de RTVE descarta que el nou canal en català (2CAT) es pugui veure al País Valencià i a les Balears a través de la TDT
- Josep Melià Ques reivindica un mallorquinisme «centrat» amb capacitat de «defensar els interessos de les Illes i afrontar els reptes econòmics i socials»
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La justificació per part del propietari que la indesitjable només portava 2 dies a la feina, em repugna tant com la subjecta en qüestió. Aquí la única resposta era que ja no treballava a la fleca. Per part meva proposo el boicot a la propietat.
Dons vaja perla aquesta encarregada, que als dos dies de fer feina, en ple període de prova, cal suposar, ja tracta així els clients "porque le da la gana". Esteu segurs que fa feina a favor vostre?.
Estimades i estimats, En nom de tot s’equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta noticia descriu. Fa molts d’anys que vetllam per s’ofici de fer pa, per compartir sa rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits, amb sa gent que vol tastar lo que feim i amb sa gent que te ganes de formar part de sa nostra comunitat. De nou, ens volem disculpar en nom de tot s’equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Afegir també, que es fulls de reclamació estan disponibles i que s’encarregada era nova, duia 2 dies d’incorporació i estava en formació. Ens posam a disposició de sa persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte. Visca sa nostra cultura i visca es bon tracte cap a sa gent. Toni i Lali, propietaris d’Es Llonguet.
Estimades i estimats, En nom de tot s’equip d’Es Llonguet ens volem disculpar si alguna persona s’ha sentit mal atesa, com a conseqüència dels fets que aquesta noticia descriu. Fa molts d’anys que vetllam per s’ofici de fer pa, per compartir sa rebosteria de ca nostra amb illencs i visitants i de ser inclusius en tots es sentits, amb sa gent que vol tastar lo que feim i amb sa gent que te ganes de formar part de sa nostra comunitat. De nou, ens volem disculpar en nom de tot s’equip, per aquest atemptat en contra des nostres propis principis i comunicar que ja ens hem fet càrrec de gestionar internament aquesta situació. Afegir també, que es fulls de reclamació estan disponibles i que s’encarregada era nova, duia 2 dies d’incorporació i estava en formació. Ens posam a disposició de sa persona afectada, en aquest cas, per a disculpar-nos personalment i gestionar qualsevol necessitat que en derivi al respecte. Visca sa nostra cultura i visca es bon tracte cap a sa gent. Toni i Lali, propietaris d’Es Llonguet.
Ens discriminen a ca nostra, incomplint la llei, ben segurs que no els hi passarà res. La policia, per experiència vos ho dic, no fa res més que revictimitzar en casos així. Malgrat això del full de reclamacions sigui d'obligat compliment, se'n refoten ben cara alta, els que ens haurien de protegir. I els protoneanderthals eggpanyolíssims bé que ho sabem. La solució rau en l'activisme coratjut i en que ho notin a la butxaca. Però per deixar de patir aquest degoteig constant d'humiliacions, de vexacions xenòfobes, hem de ser prou i amb l'esperit valent i solidari. Cap agressió d'aquestes hauria de quedar sense resposta. Sense resposta contundent, vull dir. Un llistat de "refugis lingüístics" pot ser ajudaria. Però cal anar més enllà.
El que podeu fer és el boicot absolut a aquest forn. Si perden moltes vendes potser posaran palla a l'esquella. Però heu de ser tots els que vulgueu ser atesos en la vostra llengua, si no se'n fotran. I una denúncia! És il.legal no tenir/donar el full de reclamacions. De tota manera, seria més efectiu un bon boicot al forn.
@Arxi Exactamente. Tú llama a la policía y cuéntales que el motivo de tu llamada es que no te dan la hoja de reclamaciones en una panadería. Dale.
I que voxleu,van ben amples aquesta colla recolçats pels voxeros,que els donen alas. Ben fet sebra el nom,per no anari,hauriam de fer un llistat,que es poguès consultar...
S’actitud d’en Llarena i companyia de no voler aplicar sa llei d’amnistia i voler empresonar sí o sí en Puigdemont i s’habitual d’aquestos comerços de no voler facilitar es full de reclamacions quan es tracta d’una persona client que no es vol atendre perquè s’expressa en sa llengua des país estan en consonància una amb s’altra i té un fonament supremacista que du a no voler complir s’ordenament jurídic
Quan no et donen el full de reclamacions, s'ha de telefonar a la policia, estàn obligats per llei a tenir-lo i facilitar-los...ja sabem que els ignorants són molt xulos, però no ens hem de deixar trepitjar per aquests arreplegats