El bisbe de Mallorca, Sebastià Taltavull, ha alertat aquest dimecres de les situacions de desigualtat que genera l'actual model turístic a les Balears i la massificació derivada d'aquest i ha fet una crida a les administracions a impulsar «fonts de riquesa més variades» com la indústria o el camp.
A la roda de premsa per a presentar la memòria de Càritas Mallorca del 2023, el prelat ha celebrat que amb iniciatives com el pacte per la sostenibilitat que impulsa el Govern s'intenti donar solucions a un problema que ha definit com a complex. «Però una illa dona per a allò que dona», ha afegit, insistint en tot cas que les polítiques que s'impulsin «no han d'excloure ningú» i subratllant la necessitat d'afrontar també l'escassetat d'aigua.
L'administrador de Càritas, Joan Bassa, ha argumentat, per part seva, que l'actual model de creixement continu és insostenible i «pa per a avui i fam per a demà‘, mentre que la directora de Càritas Mallorca, Esther Romero, ha cridat l'atenció sobre les situacions d'explotació laboral que es troben entre les persones ateses.
Taltavull s'ha referit novament a la qüestió de la saturació de les carreteres de Lluc i ha demanat que, quan les vies d'accés es vegin afectades per algun esdeveniment o prova esportiva, se'n deixi oberta almenys una, recordant que fa unes setmanes una associació va haver de suspendre una activitat que feia tot un any que preparava.
Pel que fa a l'hostatgeria del Santuari de Lluc, el bisbe ha insistit que la institució «fa anys» que reclama una normativa específica per als allotjaments en aquests enclavaments. Tot i això, ha evitat pronunciar-se sobre el conflicte per la propietat del convent de Santa Isabel, després que l'Audiència Provincial confirmés que les Jerònimes són les propietàries del monestir.
Un pardal de set soles.
Catalanista de nova fornada. Arruix.