Demana on és un producte a una responsable d'un supermercat Lidl d'Eivissa i aquesta li respon: «En catalán, no! Vale?»
Aquest dissabte, 26 de febrer, sobre les 18.30 hores aproximadament, al supermercat Lidl, situat al carrer Río Grande, Santa Eulària des Riu, s'ha produït un nou episodi de fòbia contra els parlants de la nostra llengua.
També a Illes Balears
- El PP defensa que només les llengües que són oficials «en tot un país» ho poden ser a Europa
- Jaume Carot, reelegit Rector de la UIB amb un fort vot de càstig
- El Parlament de les Illes Balears va ser la primera institució en demanar l’oficialitat del català a Europa
- L’Estat espanyol de dia fa feina pel català a Europa (i de nit la desfà)
- SIAU denuncia la situació d’exclusió de docents interins amb el català aprovat
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquesta senyora deu considerar que parlar en català a qui no el parla és de mala educació, com tractar de tu una persona desconeguda (trob, per cert, que es tractament de tu és es natural per a adreçar-se a algú, igual que parlar en català a ses nostres illes). Mentrestant, sa comunitat catalanoparlant va a poc a poc esdevenint una reserva índia. No recordau s'incident de na Francina Armengol davant la UD Ibiza? I un aclariment: s'establiment, sí, està situat dins es terme de Santa Eulària, un des cinc en què està dividida Eivissa, però molt lluny des poble que li dóna nom, perquè en realitat està situat a dues passes de Vila, en es barri de Ca'n Negre i en es costat de ponent de sa carretera-autovia que uneix Vila amb Sant Antoni
Els idiomes no s'odian,si de cas s'odien lleis injustes o a persones estupides. Hem aconseguit fer antipàtic allò q diem estimar. Els idiomes,en una societat moderna, pertanyen a les persones i no a cap ideologia política. Potser si entenem aixó ens faríem més simpàtics. En particular a les Balears mana molt el lobby alemany, i ja podeu anar dient i exigint drets q,més enllà de les institucions públiques i afins no us menjareu un rosco. La vida en la empresa privada és molt dura.Aviam si aprenem.
Jo penso que a lidel es una consigna, parlo de l'establiment de La Garriga, a la comarca del Vallès
Aquesta persona racista lingüística, cal saber-ne totes les dades. No potser que estrangers espanyols, naciomalalts forasters, aliens als Països Catalans i Aran, al País Valencià, Illes Balears i Pitiüses, Principats d'Andorra i de la Catalunya sencera, ens faltin ens insultin amb la seva incultura, fòbia contra els naturals, els integrats, els arrelats, que som la gent normal d'un territori i d'un país. Anormals a fregar de nit la cort dels porcs i alerta en no molestar als pobres i més llestos animals.
A TSF, malauradament el català recula a totes les illes, en algunes parts amb mes rapidesa i en d'altres amb menys, això d'arrel més profunda a Eivissa no sé a què ve. Estas intentant dir que els eivissencs ens mereixem els atacs contrà el català més que els de les altres illes.Aquests pensaments sí que no ajuden. Ah i el "Rio Grande" nom del riu que hi entre Mèxic i estats Units, no es tradueix, com tampoc traduiries Los Angeles per posar carrer Els Àngels, referin-te a la ciutat.
El faxisme, que está florint…. 😹😹😹😹
Per desgràcia un cas mes que afegir al llarg llistat de menyspreus a la nostra llengua i la nostra cultura, però em pregunto si a Eivissa el problema té l'arrel més profunda veient la nomenclatura del carrer del supermercat segons llegeixo en la notícia "carrer Río Grande" i recordant el famós discurs de Francina Armengol a Eivissa en el qual va haver de canviar del català al castellà per la bronca que va rebre dels assistents a l'acte
Em contaren un cas semblant succeït en un altre supermercat, on una dona també se sentí humiliada per una empleada a qui havia parlat en català. El cas és que sols anava a comprar un parell de coses però, després d'aquell fet, decidí fer una compra massiva i omplí fins a dalt de tot un carretó. Quan la caixera ja havia passat tots els productes se n'adonà que -oh, quin disgust!- s'havia deixat la cartera a ca seva. Quina feta! Va haver de deixar tots els productes que havia pensat comprar perquè ja se sap que als supermercats no et diuen «ja m’ho pagaràs un altre dia que passis per aquí». I conte contat, aquesta història s'ha acabat.
Quina professió més rara te aquest A.G.
castellans a pastar fang, d´acord ? lide´l a pastar fang, val ?