La Direcció General de Consum ha organitzat juntament amb el Ministeri de Consum la formació: Publicitat, xarxes i drets dels consumidors, dirigida a professionals de les diferents administracions competents en consum. El curs, duit a terme aquest dimecres 3 de novembre a l'Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, té l'objectiu d'analitzar i valorar les pràctiques publicitàries existents en les xarxes socials i el comerç electrònic de productes de consum i la seva adequació als drets dels consumidors i usuaris.
Durant el 2021, s'han presentat 693 denúncies, ha explicat el director general de Consum, Fèlix Alonso. «Estam davant d'una frontera nova. Les reclamacions i denúncies tindran cada dia més pes a l'Administració i hem d'estar preparats», ha explicat Alonso, amb motiu del curs.
Alguns dels ponents que hi han participat son la doctora en Estratègia i Màrqueting de l'Empresa de la Universitat de Castella-la Manxa, Isabel Llodrà Riera, parlant sobre els nous mercats sorgits de la digitalització; l'assessor jurídic en el Gabinet del Ministeri de Consum i expert en Dret de Consum, Competència i de la Unió europea, Daniel Arribas González, explicant les noves estratègies de la publicitat; o el secretari general de Facua, Rubén Sánchez, qui s'ha centrat en la lluita contra el frau.