nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 13°
19°

McDonald's d'Inca: una clienta demana per què no li han servit bé la comanda i li responen «porqué no me hablabas en castellano, y eso no me va bien»

Una família va patir una discriminació per raó de llengua al local de venda de menjar ràpid McDonald's situat a la ciutat d'Inca.

C.P. ha explicat que el passat dilluns varen anar a cercar menjar per sopar al McDonald's d'Inca: «He començat a fer la comanda en català. La dependenta me contestava en castellà, i jo seguia xerrant en català, donant per fet que m’entenia».

C.P. també explica que «Sense més ni manco, ha seguit agafant-me la comanda una altra al·lota que, ella sí, me contestava en català. M’ha repetit sa comanda, i jo li he confirmat que estava bé. Quan m’han entregat la comanda (que ha estat la primera al·lota que l’ha començada a anotar), li he dit que me faltava un menú, i ella, m’ha demanat el tiquet i, tan panxa, m’ha dit que hauria de tornar fer la volta per demanar el menú que me faltava».

I afegeix que «Li he demanat a veure com així, si m’havia confirmat la comanda i estava correcta, a la qual cosa ella m’ha contestat que m’havia passat amb la seva companya «porqué tú no me hablabas en castellano, y eso no me va bien».

La clienta relata que ha estat tractada amb descortesia per part de l'empleada del local i ha declarat que «és fotut no poder xerrar en català tranquil·lament. I què fotut també que no m’hagi demanat amablement si li podia xerrar en castellà».

C.P ha declarat a dBalears que denunciarà els fets davant la Plataforma per la Llengua.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente
Per Hegelian, fa dervers d'un any

He de dir que si és la mateixa al·lota que han tingut agafant comanda a l'autoking durant aquest estiu, no t'ho fa bé ni en català ni en castellà, l'amic els ho comandava en castellà i en les 5 ocasions NO ESTAVA BÉ LA COMANDA, vaig estar temptat a reclamar el cinquè cop, per la inmensa manca d'interès a fer-ho bé de la senyora, que sembla que només sap somriure mentre xerra, però l'atenció al públic és molt més que uns recursets

Valoració:6menosmas
Per Er Kiyo, fa dervers d'un any

Marina, no çe puede tenêh çimpatia a perçonê que biben, trabahan y âttúan como fuerçâ de ocupaçión en un territorio donde çû orihinariô ablan una lengua pròpia diferente a lô forâtterô como tu. Por tanto agua y aho.

Valoració:-9menosmas
Per 2000, fa dervers d'un any

Marta,perquè serà que un català entenc als mallorquins i en canvi els castellans no?.E i si has llegit l´Estatut que (crec que no)diu que la llengua pròpia de balears és el català.I si no en tens prou llegeix a algun dels prohom mallorquins i veuràs el que diuen.Mai es tard per aprendre.

Valoració:17menosmas
Per M.dolors, fa dervers d'un any

No mes faltaría que no es pugués parlar amb català i que el tenguin, si la noia no el sap que la treguin i en possin una que en sàpiga, que ja molta gent preparada esperant un lloc de treball, sinó es valida una persona que no li donin el lloc.

Valoració:12menosmas
Per Amb el menjar no se juga, fa dervers d'un any

Idò que un plat de frit o de sopes mallorquies a qualsevol restaurant gestionat per bona get mallorquina, te costen poc més o manco per l'estil. I son més bons, més nutritius i no te fan mal perque no te tracten malament i per tant, no tens una mala digestió.
Si vols menjar greix, almanco que siguin greixos de qualitat i no menjar que no se sap amb quina matèria primera esta fet. I si vas a menjar fora, ves a establiments decents, no vagis a antres de nazis ni de feixistes.

Valoració:15menosmas
Per idò sí, fa dervers d'un any

S'ase va dir an es porc "oreiut".

Valoració:5menosmas
Per Er Kiyo, fa dervers d'un any

Pa Marta: Xiquiya que erê linguítta? Çi piençâ açí çupongo que también êttarâh de acuerdo que en Andaluçía no çe abla câtteyano, también yamao êppañôh. Como puedê bêh xiquiya, yo te êccribo en andalûh. Te recomiendo que no confundâ tu ideolohía con la realida. Que ûtté lo paçe bién y baya a claçê de filolohía mayoquina, quiçâh çe entere de argo.

Valoració:0menosmas
Per Com més beneits, més se pensen saber-ho tot, fa dervers d'un any

@Marta: Com t'atreveixes a pontificar sobre si la llengua que parlam a Mallorca no és el Català, si tu ni tan sola els saps escriure i te fiques aqui, escrivint en el Foraster- Castellà,
que a sobre l'escrius malament?

Valoració:13menosmas
Per Maleducada, fa dervers d'un any

..."la culpa és de la clienta. Si te hablan en castellano, contesta en castellano...". Això no es educació, és IMPOSICIO . I si presumeixes d' empatia en un país amb DUES llengües oficials, si un client parla català, respon en català. A aquest que veu delictes d' odi per tot, dir-li que el cristianisme resol aquest problema amb un parenostre i tres avemaries . Ara la política ha pres el paper de la religió amb penitències pròpies d' una dictadura.

Valoració:5menosmas
Per Marta, fa dervers d'un any

En mallorca no se habla catalan ya pata empezar

Valoració:-48menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente