Una família va patir una discriminació per raó de llengua al local de venda de menjar ràpid McDonald's situat a la ciutat d'Inca.
C.P. ha explicat que el passat dilluns varen anar a cercar menjar per sopar al McDonald's d'Inca: «He començat a fer la comanda en català. La dependenta me contestava en castellà, i jo seguia xerrant en català, donant per fet que m’entenia».
C.P. també explica que «Sense més ni manco, ha seguit agafant-me la comanda una altra al·lota que, ella sí, me contestava en català. M’ha repetit sa comanda, i jo li he confirmat que estava bé. Quan m’han entregat la comanda (que ha estat la primera al·lota que l’ha començada a anotar), li he dit que me faltava un menú, i ella, m’ha demanat el tiquet i, tan panxa, m’ha dit que hauria de tornar fer la volta per demanar el menú que me faltava».
I afegeix que «Li he demanat a veure com així, si m’havia confirmat la comanda i estava correcta, a la qual cosa ella m’ha contestat que m’havia passat amb la seva companya «porqué tú no me hablabas en castellano, y eso no me va bien».
La clienta relata que ha estat tractada amb descortesia per part de l'empleada del local i ha declarat que «és fotut no poder xerrar en català tranquil·lament. I què fotut també que no m’hagi demanat amablement si li podia xerrar en castellà».
C.P ha declarat a dBalears que denunciarà els fets davant la Plataforma per la Llengua.
He de dir que si és la mateixa al·lota que han tingut agafant comanda a l'autoking durant aquest estiu, no t'ho fa bé ni en català ni en castellà, l'amic els ho comandava en castellà i en les 5 ocasions NO ESTAVA BÉ LA COMANDA, vaig estar temptat a reclamar el cinquè cop, per la inmensa manca d'interès a fer-ho bé de la senyora, que sembla que només sap somriure mentre xerra, però l'atenció al públic és molt més que uns recursets