algo de nubes
  • Màx: 20.6°
  • Mín: 12.91°
15°

Les 25 peticions de l'Associació d’Usuaris del Tren

188425

L'Associació d'Usuaris del Tren que lluita perquè el transport públic ha de ser «eficient i útil» pel transport dels ciutadans amb un «preus raonables» ha emès un comunicat en què formula 25 peticions:

1- Ampliar la cobertura horària del Servei Ferroviari, a primera i darrera hora dels dies feiners, implantar trens nocturns els caps de setmana i suprimir la disminució de freqüències d’estiu a SFM.

2- Més freqüències de trens. Cada 30 minuts sa Pobla-Palma i Manacor–Palma. Que les freqüències actuals de la línia Palma-Marratxí arribin sempre fins a Inca i que facin totes les aturades existents entre Palma-Inca.

3- Assegurar l’accessibilitat segura i no discriminatòria, augmentar la capacitat i els espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda, senyalització a les andanes del lloc d’entrada preferent en els combois, complir de manera urgent amb les lleis i normativa vigent sobre Accessibilitat Universal eliminant les barreres existents.

4- Habilitar i senyalitzar dins els combois, més espais reservats per a cotxets d’infants, maletes, paqueteria, bicicletes i patinets i permetre viatjar amb animals de companyia.

5- Adquirir remolcs amb tres portes per banda, per tal d’allargar els actuals combois fins el màxim de cinc cotxes que permeten les actuals andanes de SFM.

6- Recuperar i tornar posar en marxa el servei de préstec de bicicletes Mou-te Bé.

7- Unificar les targetes de Transport Públic de les Illes Balears, que siguin compatibles a SFM, EMT i TIB de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

8- Millorar la Targeta Intermodal, que sigui bona d’entendre, amb preus visibles i criteris socials i mediambientals, no mercantils. Cal incentivar i motivar perquè la gent utilitzi el tren i no penalitzar per viatjar amb poca freqüència.

9- Interventors suficients amb validadores eficients dins els combois i supervisió de la qualitat del servei.

10- Gratuïtat del Servei Ferroviari per a pensionistes amb rendes baixes que disposin de Targeta de Transport Públic de les Illes Balears.

11- Creació d’abonaments de 10 bots (T-10) i 20 bots (T-20), que no caduquin, que puguin ser compartits entre diferents usuaris i adquirits a les màquines expenedores de bitllets.

12- Corregir els punts on s’efectuen els canvis de bots (fer una sola parada no pot implicar un bot) i reduir el preu dels bitllets senzills.

13- Deixar de ser considerats com a potencials defraudadors del Servei Públic, que els esforços dels vigilants siguin més racionals, abastin més aspectes de la seguretat i no centrin quasi en exclusiva en el control dels torns a l’Estació Intermodal.

14- Un servei d’informació i atenció als usuaris àgil i eficient, que permeti formular suggeriments, queixes o reclamacions via telefònica ò presencials i per registre, disponible en totes les hores que SFM presta serveis.

15- Que el CTM gestioni eficientment, amb transparència i responsabilitat, defensant l’interès dels usuaris i no tant el de les concessionàries privades, l’objectiu ha de ser l’interès general i millorar el Transport Públic de Mallorca.

16- Que els deures i obligacions de SFM i les empreses privades que gestionen serveis del transport públic, estiguin ben exposats i visibles de la mateixa manera que hi han d’estar els deures i obligacions dels usuaris i usuàries.

17- Estacions obertes, eliminar i substituir progressivament tots els torns de les andanes i estacions per simples validadores. Els torns són delicats, s’avarien freqüentment, generen moltes molèsties i dificultats als usuaris i és evident que resulten molt més cars i de molt més difícil manteniment per part de SFM.

18- Eliminació de totes les reixes i barreres que anul·len o dificulten els accessos a les andanes. Les fan més insegures, creen incomoditats a la mobilitat de les persones i bloquegen les possibles sortides d’emergència. Volem estacions i andanes amables i que SFM millori el servei de control amb el seu personal de intervenció.

19- Serveis bàsics a totes les estacions, sales d’espera amb seients, WC públics, pantalles d’informació i megafonia que funcionin i neteja adequada de totes les instal·lacions.

20- Estudi, planificació i seny en la necessària ampliació de la xarxa ferroviària. Atendre les reivindicacions dels pobles del Llevant que porten anys reivindicant el tren. Preveure l’extensió de noves línies ferroviàries com Felanitx, Santanyí, Aeroport, Port de Palma, Port d’Alcúdia, Port de Pollença, Andratx, Platja de Muro, etc., amb criteris d’utilitat pública, nombre potencial d’usuaris i beneficis ambientals en el sentit de la urgència de reduir el trànsit de vehicles privats per carretera.

21- Ampliar i millorar les rutes dels serveis de Bus llançadora del TIB, connectar més pobles entre si i combinar-los millor amb els horaris de la xarxa ferroviària.

22. Recuperació i obertura de l’estació de l’Enllaç, instal·lació de validadores, millorar els aparcaments de cotxes i la il·luminació per tal d’afavorir la utilització del tren.

23- Millorar la gestió de l’Estació Intermodal i de tots els seus serveis, ascensors, escales mecàniques, servei d’atenció i informació personalitzada, pantalles informatives, neteja, pla de sortida en cas d’emergència i apagada de llum.

24- Creació de la categoria de locutor/a a SFM, per tal de disposar de comunicació per megafonia i en temps real a dins dels trens, les andanes i les estacions.

25- Protocol d’actuació clar del personal de SFM en casos d’incidències i avaries.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Daniel, fa mes de 2 anys

El descompte per discacitacio pasi del 65% al 33%

Valoració:0menosmas
Per Nofret, fa mes de 2 anys

Peticions que a primera vista semblen totes lògiques i de sentit comú. No s’entén que hi pugui haver tantes peticions pendents en un servei públic gestionat per uns partits polítics que diuen que ho defensen i ho volen potenciar.

Valoració:12menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente