nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
17°

'Castigat' per parlar en català a una vigilant de Trablisa de l'Aeroport de Barcelona: «Vuelva a salir y empiece a sacar todo lo que lleve en la mochila»

Nou acte de discriminació per raó de llengua, en aquest cas va ser un mallorquí que era a l'aeroport de Barcelona per tornar cap a Palma.

Bartomeu Rosselló, president del Cercle Mallorquí de Negocis, va patir una situació desagradable quan era a l'aeroport de Barcelona per retornar cap a Palma. Segons explica Rosselló, «era a l'Aeroport del Prat per agafar el vol Barcelona-Mallorca. Al control de seguretat, la vigilant de l'empresa Trablisa li diu: «español o inglés?» i ell respon «Jo, català». La vigilant insisteix: «Repito, español o inglés?» i ell, també: «Català».

Aleshores la vigilant, en una clara mostra d'abús d'autoritat li va ordenar que tornàs a sortir del control i tragués tot el que duia al seu equipatge de mà: «Vuelva a salir y empiece a sacar todo lo que lleve en la mochila».

«Disculpi, això és el què dispenseu per exercir el nostre dret fonamental d’ús de la llengua oficial al nostre territori?».

Rosselló remarca que els fets varen succeir el dia del 35è aniversari de l'aprovació de la Llei de Normalització Lingüística i que li agradaria saber quins acords té Aena amb l'empresa de seguretat i si els demana cap tipus de requisit lingüístic.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente
Per Carmen.I, fa dervers d'un any
Buenos días.
Yo soy vigilante del aeropuerto Josep Tarradellas.
Si eso fué verdad,le pido disculpas en mi nombre y el de mis compañeros
Pero dudo mucho de esa aptitud, por parte de mis compañeros.
YO,y lo pongo en mayúsculas.
En lo años que llevo trabajando allí.... Y son muchos.
La gran mayoría de veces que a me he dirigido a alguien en castellano y el/ella hablaban en Catalán,me HAN EXIGIDO QUE LES HABLARA EN CATALÁN.
Yo soy Catalana de nacimiento,y a mi no se me puede exigir NADA,si no me entienden en Castellano,se nos puede pedir amablemente si podemos hablarles en Catalán,eso lo primero.
Y eso ha ocurrido muy pocas veces.AGRADECERIAMOS MUCHO MIS COMPAÑEROS Y YO QUE LA GENTE CUANDO VIAJE,NO SE DEJE LA EDUCACIÓN EN LA MALETA QUE HA FACTURADO.También hay mucha gente que es muy amable y educada que entiende que estamos para que la gente que viaje esté segura y que no se os olvide PARA QUE NO EXPLOTE!!!. NI entren armas de fuego ni cualquier objeto que sea peligroso en una aeronave.Gracias.
Valoració:1menosmas
Per Estornell, fa mes de 2 anys

De casos de discriminació lingüística n'hi ha un darrera l'altre. Fins quan, Govern Balear, abusareu de la nostra paciència?

Valoració:10menosmas
Per dic, fa mes de 2 anys

Alejandro Gimenez García: Precisament aquest és el problema,que aquí a ca nostre se´ns obliga a parlar castellà-

Valoració:12menosmas
Per Sandra Llopis, fa mes de 2 anys

Señor Alejandro García, equivocado está usted y cuánto daño hace su ignorancia. y no me refiero al procedimiento aeroportuario, sino al derecho o obligación de hablar un idioma.
En la zona pública o en la zona restringida del aeropuerto de Barcelona, es obligatorio hablar 3 idiomas: español catalán e inglés. no hablamos de la opción de hablar uno de ellos, sino de la obligació n hablar los tres.
si Trablisa no lo exige o no lo paga, ese es
otro tema, pero los empleados tienen la obligación de hablar estos tres idiomas. si tiene alguna duda del tema, pregunte al ente gestor, pero por favor guarde su ignorancia y no la saque a relucir, porque flaco favor hace a los vigilants de filtro.

Valoració:6menosmas
Per Sergio Acosta, fa mes de 2 anys

Sóls la expressió "repito, español o inglés" ... ja demostra un cert grau de prepotència del vigilant de seguretat. Jo treballo de cada públic i mai em dirigiria el client amb l'expressió de "repito". Aquí fa falta més educació pel vigilant i una multa pel passatger que va fer la fotografia en un lloc prohibit.

Valoració:4menosmas
Per pregunto, fa mes de 2 anys

Just A,: Quan et troben alguna cosa incorrecte no et diuen "vuelva a salir".Per curiositat tu eres allí per saber si realment el noi duien quelcom incorrecte?

Valoració:8menosmas
Per Susana Pérez, fa mes de 2 anys

Señor Alejandro García, equivocado está usted y cuánto daño hace su ignorancia. y no me refiero al procedimiento aeroportuario, sino al derecho o obligación de hablar un idioma. En la zona pública o en la zona restringida del aeropuerto de Barcelona es obligatorio hablar 3 idiomas: español catalán e inglés. no hablamos de la opción de hablar uno de ellos, sino de hablar los tres. si su empresa no se lo exige o no se lo paga ese es otro tema, pero los empleados tienen la obligación de hablar estos tres idiomas. si tiene alguna duda del tema, pregunte al ente gestor, pero por favor guarde su ignorancia y no la saque a relucir.

Valoració:4menosmas
Per 2000, fa mes de 2 anys

@ Ana S: Vergonya el teu comentari.Aquí l´unica llengua que s´imposa és el castellà,tots ens hem escoltat una i altre vegada "hablame en español que estamos en España" sense tenir en compte que a Catalunya el català també és oficial i tenim tot el dret a utilitzar-lo.No demanem que ens parlin en català però si al menys que ens entenguin i no ens vulguin fer canviar de llengüa.

Valoració:15menosmas
Per Just A, fa mes de 2 anys

Bones per comprendre bé aquest article i poder donar unes opinió correctes hem d'explicar bé la història i des del principi. Per a això hem de saber quin és el motiu pel qual aquesta professional, s'ha dirigit a l'cavaller.
El motiu és que per volar cal complir unes mesures de seguretat amb les seves pertinences, (que en aquest cas el viatger no complia, sigui català anglès o rus). Tot el que vella sovint, sap que els líquids i aparells elèctrics has d'estar fora de la maleta, que així ho marca el PNS. Ara bé si volem transformar la realitat en un circ com s'ha fet, i aquest mitjà ha ajudat és un altre tema. Senyors només dir que molt bé, bravo per valorar el treball dels altres, us felicito. Veig que no tenen vida i necessiten viure la dels altres. Bravo

Valoració:-6menosmas
Per Tony, fa mes de 2 anys

Buenos días. Señor Rosselló. Es usted un IMPRESENTABLE. Así de claro. No contento con hacer fotos en un filtro de seguridad, difama a una buena compañera que tan solo hacía su trabajo y en ningún momento le faltó al respeto, le dio usted la vuelta a todo y lo convirtió en un asunto de lenguas, para crear polémica. Le falta el respeto a un guardia civil, miente usted en varios medios de comunicación y deja en mal lugar a la empresa, a la compañera de forma infame. Deje de inventar. Ya puede usted borrar el comentario y bloquearme como hizo con los otros compañeros. Que tenga un buen día y sobre todo, aprenda a ser mejor persona. Falta le hace.

Valoració:-13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente