L’Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics (ODDL) ha iniciat gestions per tractar els casos de discriminació lingüística que diversos ciutadans han denunciat a les xarxes socials i als mitjans de comunicació aquests darrers dies. Cal recordar que l’Oficina, a més de rebre reclamacions de ciutadans que han vist vulnerats els seus drets lingüístics, també pot actuar d’ofici si considera que la situació ho requereix. Així, s’investigarà si els fets denunciats són constitutius de vulneració de drets dels ciutadans.
Des de l’ODDL es recorda que qualsevol ciutadà pot resoldre dubtes sobre drets lingüístics i presentar reclamacions i suggeriments, ja sigui per via telemàtica o presencialment. Des d'aquest organisme públic es remarca la importància que els ciutadans siguin conscients dels seus drets i reclamin poder-los exercir lliurement.
La ODDL ha de saber que els casos de discriminació lingüística només són la punta de l´iceberg. La part que emergeix és només el 20%, la qual cosa vol dir que el 80% dels casos no es denuncien, per raons diverses que ens podem imaginar. Així doncs, a més de poder actuar d´ofici (que està molt bé) la ODDL també hauria de promoure i facilitar que es denunciïn com més casos millor i la manera de fer-ho és publicitar i després facilitar als agreujats els camins o tràmits per fer efectiva la denúncia.