cielo claro
  • Màx: 20.4°
  • Mín: 13.1°
20°

Intervenen la residència DomusVi Costa d'en Blanes per un brot amb prop de 70 positius

La Conselleria de Salut i Consum ha ordenat la intervenció de la residència DomusVi Costa d'en Blanes després d'haver-se detectat un brot que fins a aquest dimarts afecta a 55 usuaris i 14 treballadors, i després que en les successives visites realitzades per l'equip del Servei de Salut al centre s'hagi constatat que les mesures que ha adoptat han estat insuficients per a frenar la propagació de la Covid-19.

Així, després de la detecció de tres professionals positius en un garbellat quinzenal, es va realitzar un garbellat d'urgència entre els residents i es va constatar que 55 dels 110 usuaris de la residència s'havien contagiat, segons han detallat aquest dimarts en una roda de premsa. Posteriorment, 11 professionals més han donat positiu, amb el que ja són 14 els treballadors.

Arran d'aquests resultats el Servei de Salut de les Illes Balears va decidir traslladar, amb el suport del 061, a 34 usuaris positius a diferents hospitals i a la residència pont de l'Institut Mallorquí d'Assumptes Socials (IMAS). Queden ara altres 21 positius en la residència. També hi ha 55 usuaris aïllats per contacte estret.

Els usuaris d'aquesta residència van rebre la primera dosi de la vacuna de la Covid-19 dimecres passat. No obstant això, Salut ha recalcat que la immunitat no s'aconsegueix fins a una setmana després de rebre la segona dosi. Aquesta es posa als 21 dies de la primera.

Des del primer moment, professionals de la Subdirecció d'Atenció a la Cronicitat s'han desplaçat a la residència per a avaluar la situació de les persones afectades i garantir una adequada assistència, així com per a fer costat a la direcció en la implementació del pla de contingència i en la sectorització del centre, per a posar en marxa circuits d'atenció i per a dur a terme formació in situ als treballadors, sobretot referent a l'ús d'equips de protecció individual, desenvolupament de nous circuits, delimitació de zones netes i brutes, etc.

Així mateix, la Conselleria de Salut i Consum ha considerat oportú dictar una resolució per a intervenir, durant 20 dies, el control de la gestió sanitària assistencial en relació a tots els processos relacionats amb la Covid-19 del centre de serveis socials de caràcter residencial.

Igualment, com és habitual en aquests casos, s'ha designat a una coordinadora sanitària, les funcions de la qual són controlar, coordinar i dirigir l'activitat assistencial sanitària del centre, així com també de l'equip de personal de la residència i, en el seu cas, el que s'assigni pel Servei de Salut.

A partir d'ara, el personal, l'equip directiu i la titularitat d'aquest centre, així com els propis residents, es regiran per les instruccions, ordres i disposicions de la coordinadora en els processos relacionats amb la Covid-19.

Des del principi de la pandèmia, l'equip de coordinació sociosanitària --format per directius dels consells insulars de Menorca, Eivissa, Formentera, l'IMAS i les conselleries de Serveis Socials i Esports i de Salut i Consum-- realitza un seguiment diari de la situació en els centres, que han de disposar d'un pla de contingència i complir-lo.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.