La vacuna contra la Covid-19 arriba a Mallorca aquest diumenge
La vacunació contra la Covid-19, a les Balears, començarà aquest diumenge a Palma. Concretament, el primer lloc on s'aplicarà la vacuna a la residència d'ancians situada als carrers Oms-Sant Miquel.
També a Illes Balears
- L’STEI denuncia que la Conselleria d’Educació amaga informació sobre ràtios i quotes
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- GOB: «S’accelera la destrucció definitiva del sòl rústic a les Illes Balears»
- «Parla'm en espanyol»: un Guàrdia Civil exigeix a un veí a renunciar al català
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Yo seguiré diciendo y escribiendo VACUNA, entre otras cosas porqué me da la realísima gana. Veamos lo que dice el diccionario: VACUNA: Subtància, que inoculada a l'organisme el preserva d'una malaltia. VACCI: Pertanyent o relatiu a les vaques. Son dos cosas diferentes. Las boñigas también pertenecen a las vacas.
Completament d'acord amb En Joanpa. Totes les llengües fan "vaccí" menys l'espanyol (castellà, per qui s'ofengui), i el "catanyol"...Per què nosaltres sempre hem de calcar la llengua dels colons espanyols? El nostre filòleg Gabriel Bibiloni ens ho pot clarificar molt bé això. Per què no li fem cas!? Sol·licitud: demano a aquest diari que faci servir de forma sistemàtica i exclusiva els mots "VACCÍ", "VACCINAR" i "VACCINACIÓ" com fa el diari Vilaweb. Només podem recuperar els nostres mots si els fem servir. Moltes gràcies per avançat! D'altra banda també demano que feu servir "estar-se a casa", "romandre a casa" o "restar a casa" en lloc de "quedar-se a casa". Bones Festes!
Es diu vaccí, no vacuna.