Un infermer amenaça per les xarxes socials els pacients catalanoparlants: «seguro que harás porque te entienda»
Un infermer, contractat actualment pel Servei de Salut de les Illes Balears (IB-Salut) ha aprofitat el seu perfil a Twitter per llançar amenaces als pacients que se li dirigeixin en català, advertint que «si vens a urgències ja faràs que t'entengui» i que «fes una volta per Son Espases i veuràs quants treballadors forasters hi ha».
També a Illes Balears
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- L'’ambaixador cultural’ nomenat pel PP de Cort diu «que le follen a España»
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- Gabriel Florit, compromís autèntic amb la poesia i la llengua
33 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Faig feina a un centre de salut a la zona del Raiguer. Escolt cada dia com la gent es queixa (en català, castellà, alemany, anglès...) per la manca de personal sanitari. Tenim metges russos, cubans, colombians, francesos i grecs; infermeres andalusses, catalanes, valencianes i murcianes. També metges i infermeres mallorquins. I així i tot no donam a l'abast. El comentari de l' "enfermero Keke" me sembla una xulada i sortida de to que li haurien de suposar una sanció. Però que no l'engeguin, per favor, que serà una persona manco per atendre-mos. Si coneixeu qualsevol metge, infermera, comare o pediatre/a que vulgui fer feina amb noltros i parli català, digau-li que contacti amb l'Ib-salut, que segur que li donaran feina. Mentre no sigui així, més val conformar-mos amb el que tenim. I tot això ho diu qui sempre ha defensat l'obligatorietat d'uns coneixements mínims de català per fer feina a l'Administració Pública. Que consti.
@Cucut. Jo també ho faig.
I el forasterot acaba: " i «postdata: per gent com tu és que molts bons treballadors forasters se'n van». Idò per a nosaltres ja no importava que haguessiu vingut. No duis més que maldecaps. (Es refereix a la senyora mallorquina marginada a la tenda del Mallorca)
després parlen de feixisme la majoria de comentaris són d'odi que fan fàstic
Jo tenc un parell de pisos per a llogar, però mai els lloc als espanyols que no m'entenen quan parl la nostra llengua. Ni compr a cap botiga que en vulguin fer girar l'idioma, i vaig a un mecànic, i a un barber, i a un metge mallorquins. Feis el mateix. Es molt fàcil.
Si ve a comprar el pa a ca meva, ho haurà de fer en català. Si no, dejunarà-
Sincerament, no sé com es nostro Govern pot donar feina a n'aquest personal. Els donam feina, els acceptam i se mos compixen damunt. Vaig fer feina 2 estius a Cazorla, Segura i Las Villas combatent incendis forestals per aquelles terres i només en tenc bons records de sa terra i de sa gent serrana. No podem permetre que descerebrats com aquest fassin feina públicament a sa nostra terra. Visca els Països Catalans Lliures
Un infermer amb xenofòbia no pot ser mai un bon infermer. En primer lloc, perquè les ciències mèdiques no són una mera tècnica. I escoltar, saber escoltar, és fonamental, com ho és que el pacient es pugui explicar de la forma que li resulti més còmoda sense sentir-se amenaçat/cohibit/humiliat per gent amb prejudicis així. O no ha estudiat, el Keke aquest, que la salut és de natura biopsicosocial? Com pot ser que encara tinguem gent en el nostre sistema de salut que només se centra en el "bio"? Com pot permetre la Conselleria que un professional de l'Infermeria tracti de millorar (és un supòsit) la nostra salut biològica mentre prova de vexar gratuïtament i públicament el nostre benestar psicosocial? Aquest senyoret ni hauria d'haver obtingut el títol, ni hauria de seguir exercint un dia més. No ens basta el que ens cau a sobre com per haver de seguir pagant el sou a genteta que, com a màxim, hauria d'interactuar amb organismes procariotes (i que em perdonin les pobres espiroquetes). Au...
asquerosa incoherència: Els diaris escrits en castellà ningú m´obliga a llegir-los si no vull en canvi si tens una urgència no pots triar.
Fotem fora tot aquest foresterum,que se’n vagin a menjar merda al seu pais.Independencia JA dels paisos Catalans