El conseller de Mobilitat i Transports, Marc Pons, ha assegurat que la prioritat del seu departament és «sumar quilòmetres ferroviaris», incrementar freqüències i millorar la xarxa després «de resoldre» en l'anterior legislatura «el problema de la finalització de l'electrificació de la xarxa».
Pons ha comparegut a la Comissió de Medi Ambient i Orientació Territorial a petició de El Pi i Ciutadans per informar de l'actual situació de Serveis Ferroviaris de Mallorca i del finançament de les Balears quant a transports.
El conseller ha ressaltat que durant l'estat d'alarma «a pesar de les reduccions» el servei ferroviari ha funcionat com un servei bàsic i s'ha assegurat el dret dels ciutadans complint al mateix temps amb els requisits i les mesures sanitàries.
Pons ha destacat que una vegada les Balears ha superat «el pitjor de la crisi samnitària» i s'ha entrat en la nova normalitat el seu departament treballa com a prioritat en la reactivació dels serveis i al mateix temps en pal·liar les conseqüències econòmiques i laborals.
En aquest sentit, el conseller ha detallat les mesures preses des de la declaració de l'estat d'alarma i ha subratllat en aquest sentit que les compensacions per la baixada d'ingressos s'ha fet mensualment per reactivar els contractes, a diferència de l'habitual que era fer-ho anualment, per aportar liquiditat a les empreses.
Pons ha destacat, per altra banda, la consecució del fons estatal Covid pel transport regular i els problemes derivats de la pèrdua d'ingressos i que suposaran 11,2 milions, que permetria un mecanisme de compensació per a totes les illes.
Així, el conseller ha destacat l'acord arribat el passat mes de gener amb el comitè d'empresa de Serveis Ferroviaris, per incrementar el personal, especialment, el nombre de maquinistes, tant per promoció interna com per concurs obert.
Per la seva banda, la diputada de El Pi Maria Antònia Sureda, ha reclamat a Pons que recuperi «immediatament» les freqüències de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) «retallades» aquest estiu per garantir el compliment de les noves normes d'ocupació en el transport públic.
El PP a l'any 2012 va aturar les obres per portar el tren fins Artà, quan mancaven menys de sis mesos d'obres. Penso que amb tots aquests anys que ha sigut Conseller, hauria d'haver pogut desenvolupar la prioritat que diu que te.