algo de nubes
  • Màx: 20.4°
  • Mín: 13.1°
20°

L’STEI denuncia «l'ambigüitat de les instruccions» per al desenvolupament i l’avaluació del darrer trimestre

L’STEI Intersindical expressa «malestar i desacord» per la manera com s’han elaborat les instruccions per al desenvolupament i l’avaluació del darrer trimestre, que es varen publicar al BOIB dissabte passat; «sense comptar amb les aportacions del professorat i sense haver-se tractat a la Mesa Sectorial d’Educació, tal com prescriu la normativa vigent, ja que afecten les seves condicions laborals».

El sindicat considera, des d’un punt de vista general, que les instruccions publicades «carreguen d’una excessiva burocràcia la tasca dels docents, que es veu obligat a fer un replantejament accelerat de les programacions didàctiques, i descuiden la part emocional de l’ensenyament, en una situació tan complexa per a molts infants i joves i les seves famílies».

«Tampoc no diuen d’una manera clara si es pot avançar contingut o no, com s’han d’impartir els ensenyaments del trimestre ni com s’han d’avaluar; una situació que crea molta inseguretat i angoixa entre el professorat», denuncia l'STEI. A més, remarquen que són unes instruccions elaborades des d’una perspectiva «eminentment tecnocràtica» i que passen per alt molts aspectes de la formació integral de l'alumnat, i que són «presoneres d’un model d’ensenyament basat únicament en els continguts i el compte de resultats».

L’STEI Intersindical considera que un dels punts més greus de les instruccions és que els directors i directores han de supervisar les modificacions de les programacions dels docents i dels distints departaments didàctics i professionals, una potestat que no els atribueix el Reglament Orgànic de Centre i que és «un atac gravíssim a la llibertat de càtedra del professorat i a l’autonomia pedagògica dels departaments, a més d’un flagrant incompliment de la jerarquia normativa».

Una altra de les mancances que l’STEI Intersindical denuncia és que no hi ha unes instruccions específiques per al segon cicle d’infantil, que està incorporat a les de l’educació primària. Des del sindicat es reclama que aquesta etapa educativa ha de disposar d’unes instruccions pròpies, a causa de la seva especificitat i del caràcter globalitzador del seu procés d’ensenyament i aprenentatge.

Tal com va anunciar fa unes setmanes, l’STEI Intersindical sol·licita que hi hagi una reducció de les ràtios, acompanyada d’una millora en les infraestructures, un augment de la dotació del personal de suport, un reforçament dels departaments d’orientació i d’aquests professionals en els centres d’infantil i primària; així com també l’obertura dels centres fora del seu horari lectiu per a aquell alumnat que no disposi a la seva llar dels equipaments tècnics necessaris, una vegada es permeti el retorn a les aules de manera presencial.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.