cielo claro
  • Màx: 19.5°
  • Mín: 9.25°

El projecte 'Remenja’mmm' aterra a les Balears per a evitar el malbaratament alimentari

Un terç de la producció alimentària mundial destinada a consum humà acaba convertida en residu. «El malbaratament alimentari és una realitat que no té cap lògica i el seu impacte negatiu en el medi ambient es comptabilitza per partida doble», ha explicat aquest dijous Rezero.

Tant és així que la Llei de Residus i Sòls Contaminats de les Illes Balears, aprovada ara fa un any, es va marcar com a objectiu el 2030 la reducció del malbaratament alimentari en un 50% respecte a les dades del 2020.

El projecte Remenja’mmm, impulsat per Rezero, Banc de Recursos i grup gsr té l’objectiu de sensibilitzar, tant als consumidors com al sector de la restauració i hostaleria, en la prevenció del malbaratament alimentari, oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció.

Aquesta iniciativa, nascuda a Catalunya fa tres anys, va començar oferint una solució pràctica (una bossa especialment dissenyada i atractiva) per a recuperar l’excedent que es genera per part dels comensals a les taules dels restaurants. L’adhesió a la campanya, actualment gratuïta, només requereix del compromís per part dels restaurants i hotels de reduir el malbaratament alimentari i ser proactius amb la seva clientela per normalitzar l’hàbit d’endur-se el menjar que no s’acaben.

Des de PIMEM Restauració, han acollit amb molt bons ulls aquesta campanya i es comprometen a impulsar entre els seus associats pràctiques encaminades a la reducció del malbaratament dins els seus establiments.

Enguany i per primer pic, els restauradors de les Balears podran optar al Premi Remenja’mmm, dissenyat per a visibilitzar i promoure les millors pràctiques del sector.

Fins el 31 de març de 2020 es podran presentar com a candidats tots aquells restaurants, hotels o bars de menú que s’hagin adherit al projecte 'Remenja’mmm' i també qualsevol establiment (de les categories esmentades) de Catalunya i les Illes Balears que dugui a terme una o més accions per a reduir el malbaratament alimentari en el seu dia a dia.

Entitats impulsores

Rezero (Fundació Prevenció de Residus) és una entitat que vetlla per canviar el model producció i consum cap al Residu Zero, impulsant accions i polítiques de prevenció de residus i treballant en xarxa amb els agents econòmics i socials. En l’àmbit del malbaratament alimentari impulsa el Pont Alimentari conjuntament amb la Fundació Banc de Recursos.

La Fundació Banc de Recursos neix fa 20 anys amb la voluntat de lluitar per una distribució més justa de la riquesa i un model de consum més responsable. Promou la reutilització de materials i equipaments d’empreses (excedents o utilitzats però que encara estan en bon estat) derivant-los cap a entitats socials a través del Pont Solidari. En l’àmbit alimentari, impulsa la reducció del malbaratament amb el projecte Pont Alimentari, que desenvolupa junt amb Rezero.

Grup gsr és una empresa d’organització, promoció i comunicació dedicada en exclusiva als àmbits de l’alimentació, l’hoteleria, la restauració, la gastronomia i l’enologia i que compta amb 20 anys d’experiència. Especialista en grans produccions de gastronomia, tant a nivell local, com nacional o internacional, grup gsr compta també amb una agència per la qual han passat alguns del projectes amb més personalitat del panorama gastronòmic. Grup gsr compta amb la seva pròpia revista gastronòmica digital (www.7canibales.com), líder en la difusió de contingut gastronòmic i enològic.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Història d'un tatuatge, fa mes de 4 anys

Per què no es fa per empreses grans com Mercadona, Carrefour... com sempre la responsabilitat és del petit ciutadà que "malbarata" un litre de llet i no de les grans empreses que tiren 1000 litres de llet(per posar un exemple) estic cansada que les esquerres ens culpabilitzin de tot(la dreta ni es preocupa d'aquests temes)

Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente