Noguera (MÉS): «L'ampliació de l'aeroport suposa més massificació i més contaminació»
Noguera i Truyol han comparegut aquest dissabte davant els mitjans de comunicació | Foto: MÉS per Mallorca
El coordinador de MÉS per Mallorca, Antoni Noguera, ha expressat aquest dissabte el «no» de la formació a l'ampliació de Son Sant Joan perquè «és sinònim de més avions i més cotxes», la qual cosa «suposarà més massificació i més contaminació».
Segons ha informat Noguera en una roda de premsa acompanyat per Neus Truyol, el projecte contempla una ampliació de l'aparcament de cotxes privats. «L'Aeroport no pot plantejar més aparcaments i incentivar l'ús del vehicle privat per accedir-h a aquestes instal·lacions, sinó que ha d'invertir en transport públic, per exemple amb el Tramvia o facilitant la connectivitat amb bus des de la part forana», ha dit Noguera.
En aquest context ha recordat els 200 milions d'euros de beneficis anuals que genera Son Sant Joan i la nul·la inversió en millorar el seu entorn. «L'aeroport de Palma ha de resoldre tota la mobilitat que genera com a infraestructura. És corresponsable i ha de definir estratègies per reduir l'ús del vehicle privat».
A banda del «problemes de mobilitat» que generarà l'ampliació de l'aeroport, Noguera s'ha oposat a incrementar el trànsit aeri. Per això, MÉS per Mallorca presentarà les al·legacions oportunes per «impedir una ampliació que només generarà massificació i contaminació». De moment MÉS reclama una nova avaluació ambiental.
Així, Neus Truyol ha recordat que «actualment en declaració d'emergència climàtica a l'estat, massificació turística i la petjada ecològica que suposa, s'ha de fer un nou Pla Director que s'ajusti a les necessitats de mobilitat dels residents insulars i el decreixement en trànsit turístic i impactes a l'entorn». Truyol ha recordat que el pla director de l'Aeroport de Palma és del 2001, amb avaluació ambiental dels anys 90. «És evident que el context social, ambiental i econòmic ha canviat radicalment. Per això consideram que, tot i la vigència legal, és necessària una nova avaluació ambiental per desenvolupar els projectes» ha conclòs.
També a Illes Balears
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- Reclamen el desallotjament de dos edificis històrics de Palma, ocupats pel Ministeri de Defensa i per la família reial espanyola
- L’STEI denuncia que la Conselleria d’Educació amaga informació sobre ràtios i quotes
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els ciutadans de Mallorca no hem de consentir aquesta malifeta de l'estat espanyol. I és que Espanya, per tal de treure beneficis per posar AVES que vagin de Villaconejos fins a Madrid i alque no hi puja ni la pols, per a poder fer net els llits dels rius i dels torrents de Castella, Extremadura i altres zones de la Espanya "bona", mentres que als nostros els hem de fer net noltros o amollar animals herbívors perque ho facin net, per fer aeroports sense avions i autopistes que discorrin paral.leles a carreteres poc transitades i perfectes, i si perque aquesta gent pugui tenir aquests luxes i prebendes han de destruir Mallorca, ells ho donen per ben invertit i per ben perdut.