El Grup d'Ornitologia Balear (GOB) ha demanat aquest dimecres en una reunió amb el conseller d'Economia, Treball i Turisme, Iago Negueruela, que es treballi en un nou model econòmic per a les Balears que eviti «el col·lapse ecològic».
L'organització ha proposat l'establiment d'una taula de diàleg social amb agents econòmics, culturals i socials per a dissenyar un pla de diversificació econòmica. Els eixos serien, segons el GOB, «sobirania, resiliència, decreixement, justícia i equitat».
D'aquesta manera, el GOB ha demanat pressupost per a aconseguir un model econòmic «menys dependent del sector turístic, més just i més resilient». Així, ha considerat que les Balears s'enfronten «a un repte sense precedents». «El model econòmic ha generat uns desequilibris ecològics que requereixen un canvi», ha demanat.
Per aquest motiu han demanat a Negueruela la «ruptura total amb les inèrcies destructives del model actual» de Mallorca, basat en «el monocultiu intensiu turístic, amb l'explotació de recursos i destrucció del territori». Davant això, el GOB ha recordat al conseller que la seva àrea és qui té les competències «clau per a marcar el camí».
«Volem un nou model menys vulnerable, més diversificat, enfocat a l'autososteniment», ha precisat el GOB, alhora que han sol·licitat «noves i millors oportunitats laborals dins d'aquest marc», que s'avanci «als canvis globals del sistema econòmic causant de la crisi climàtica».
Finalment, el GOB ha marcat com a «prioritat» reduir el nombre de places turístiques, rebutjar l'ampliació d'operativitat i vols a l'aeroport de Palma, eliminar qualsevol despesa de promoció turística i no incentivar la desestacionalització.
El GOB demana a Negueruela que es treballi en un nou model econòmic que eviti «el col·lapse ecològic»
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
Pàgina 1 de 1
Com es nota que ja no governa Més...
En Miquel Ensenyat tenia raó. El GOB hiverna quan no comanden els seus.