algo de nubes
  • Màx: 13°
  • Mín:
13°

Més freqüències, una T-10 i reduir el preu del bitllet són algunes propostes dels usuaris de tren

L'Associació d'Usuaris de Tren ha elaborat un document amb 25 propostes de millora del servei

L'Associació d'Usuaris i Usuàries de tren ha elaborat un document on apareixen 25 punts que des del punt de vista dels usuaris suposarien millores en el transport. Aquests són:

1- Ampliar la franja de cobertura horària del Servei Ferroviari, matins i nits dels dies feiners, nits de caps de setmana i revetlles de festius.

2- Més freqüències en totes les estacions. Mínim cada 20 minuts entre: Sa Pobla – Palma i Manacor - Palma. Suprimir els trens rapits entre Inca i Marratxí i augmentar freqüències.

3- Més capacitat i accessibilitat segura, espais suficients en els combois per a persones amb mobilitat reduïda i senyalització a les andanes del lloc d’entrada preferent. Complir de manera urgent amb les lleis i normativa vigent sobre accessibilitat Universal.

4- Habilitar i senyalitzar més espais en els combois per a cotxets amb nins petits, maletes, paqueteria, bicicletes, patinets i permetre viatjar amb animals de companyia.

5- Gratuïtat del Servei Ferroviari per a pensionistes amb pensions baixes i menors de 16 anys que disposin de Targeta de Transport.

6-Creació del abonament de 10 viatges (T-10) que no caduqui i que pugui ésser compartit entre diferents usuaris del tren.

7- Reduir el preu del bitllet senzill i la diferència existent entre els diferents bots.

8- Una Targeta de Transport Públic d’àmbit de les Illes Balears, útil també per a la EMT de Palma i el TIB de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Dita targeta, ha de permetre combinar les diferents rutes i models de Transport Públic col·lectiu, propis de les Illes Balears.

9- Una Targeta, fàcil d’adquirir i de renovar, bona d’entendre, senzilla, eficient i pràctica. Que permeti carregar abonaments de tots els perfils i col·lectius de persones que disposen de tarifes bonificades, tal com ho permet la targeta Ciutadana de la EMT de Palma.

10- Una targeta que el saldo d’abonaments no caduqui. Que incorpori les avantatges que per els usuaris te la Targeta Ciutadana de la EMT de Palma. Renovable gratuïtament en cas de pèrdua ò robatori en tots els Ajuntaments de les Balears que disposin de conveni i que el romanent de viatges pendents, tal com passa actualment, no pugui ésser usurpat per part del Consorci de Transport de Mallorca (CTM).

11- Una Targeta de Transport Públic, amb preus molt més assequibles que els actuals, fets amb criteris socials, ecològics i no mercantils, a fi de incentivar l’ús del transport públic col·lectiu, fixant que aquests sempre surtin més econòmics que viatjar amb cotxe compartit.

12- Interventors suficients dins tots els combois de trens, més supervisió per part del personal de la qualitat del servei i manco intervenció dels serveis privats de seguretat en el funcionament normal del servei.

13- Deixar de ser considerats i tractats per part dels Serveis Ferroviaris de Mallorca, com a potencials defraudadors del Servei Públic i que els esforços de vigilància, es distribueixin millor, abastin molts més aspectes de la seguretat i no es concentrin tant i quasi en exclusiva a la vigilància dels torns de Palma .

14- Un servei d’informació i atenció als usuaris i usuàries, àgil i eficient, disponible en totes les hores que SFM presta serveis i que permeti formular suggeriments, queixes o reclamacions via telèfon ò per registre.

15- Que el Consorci de Transport de Mallorca C.T.M., no sols gestioni eficientment els diferents serveis que l’hi pertoquen, si no que a més assumeixi la seva condició de Servei Públic, actuï amb transparència i responsabilitat i en l’objectiu de beneficiar a tots els usuaris i usuàries del Transport Públic de Mallorca.

16- Que els deures i obligacions de SFM i les altres empreses de transport públic col·lectiu, estiguin exposats públicament, de la mateixa manera que hi ha d’estar els deures i obligacions dels usuaris i usuàries.

17- Protocol d’actuació del personal de SFM, ben clar davant les possibles incidències.

18- Manteniment, conservació, higiene i neteja adequada dels combois i tots els serveis i instal·lacions de les diferents estacions.

19- Serveis bàsics a totes les estacions, sales d’espera, WC, pantalles d’informació, megafonia i mes bancs per seure a les andanes de l’estació intermodal.

20- Planificació i seny en l’extensió i ampliació de la xarxa ferroviària. Atendre les reivindicacions dels pobles del Llevant que fa anys que demanen el tren Manacor-Artà-Cala Ratjada. Previsió i estudi de l’ampliació de la xarxa ferroviària en altres indrets com Felanitx, Santanyí, Alcúdia, platja de Muro.

21- Millorar i ampliar els serveis de BUS llançadora, arribar a més pobles i recuperar serveis suprimits com el desaparegut de Santa Eugènia–Santa Maria.

22. Recuperació i posada en funcionament de les estacions de Sant Joan i Enllaç, amb mesures de promoció per a la seva utilització.

23- Obertura i posada en funcionament de totes les estacions i recuperació dels serveis suprimits.

24-Eliminació de les casetes i de tots els tancaments amb reixes i barreres que provoquen problemes de mobilitat, bloquegen sortides d’emergència i fan més insegures les andanes i les estacions.

25- Una millor gestió de l’Estació Intermodal i de tots els seus serveis, ascensors, escales mecàniques, informació, pantalles, neteja, manteniment de torns i màquines expenedores, pla de sortida de les estacions soterrades en cas d’apagada de llum.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Nofret, fa mes de 4 anys

Propostes lògiques i de sentit comú de la ciutadania, que pel que diuen els usuàris, no tenen a l'administracio.

Valoració:6menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente