Declarat a Alcúdia el refugi de fauna privat més gran de Mallorca
El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha assenyalat que després de la recent autorització, per part del Consell de Mallorca, de l'ampliació del refugi de fauna de Can Bauma, a Alcúdia, aquest passa a ser «el refugi privat més gran de Mallorca».
Des del GOB, que al costat dels propietaris promou aquest refugi pròxim a l'Albufera, han explicat que va ser declarat en 2017 amb 75 hectàrees, i que ara s'ha ampliat amb diverses parcel·les veïnes fins a arribar a un total de 388 hectàrees.
El refugi està format fonamentalment per zona forestal, ocupada per muntanya coberta de pineda, encara que inclou també algunes zones de cultiu i l'abocador de cendres d'Es Murterar.
Segons assenyalen, després de l'ampliació, el refugi pot arribar a «jugar un paper important en la recolonització de la zona d'Alcúdia per part de la milana, espècie en perill d'extinció que trobarà un hàbitat molt adequat». A més, oferirà refugi a altres espècies, contribuint a millorar les poblacions de fauna.
Amb aquest, són ja 51 els refugis de fauna declarats a Mallorca promoguts pel GOB. Existeixen també una vintena més de refugis declarats en finques públiques, promoguts per l'administració.
També a Illes Balears
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- Jaume Alzamora dimiteix de tots els seus càrrecs a Més per Mallorca
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.