cielo claro
  • Màx: 19.5°
  • Mín: 7.31°

La Plataforma Antiautopista xifra en 771 milions d'euros el deute de l'Estat en matèria de carreteres

La Plataforma Antiautopistes s'ha concentrat davant el Cosolat de Mar. | Plataforma Antiautopistes

El deute de l'Estat amb les Balears en matèria de mobilitat ascendeix a 771 milions d'euros, segons ha informat la Plataforma Antiautopista, que aquest dissabte ha presentat les seves conclusions sobre el conveni de carreteres a Palma.

En aquest sentit, l'entitat ecologista ha denunciat que en dotze anys de vigència, el Consell només ha percebut les anualitats dels primers cinc anys. De fet, la institució encara està pendent de rebre altres 237 milions d'euros (el 55% del total del conveni).

A tot això, han lamentat, se suma el fet que el Consell no ha acabat de justificar els 194 milions percebuts entre els anys 2007 i 2011. El que vindria a demostrar, segons l'entitat, que el conveni de carreteres està «clarament sobredimensionat» i que «el Consell no ha estat capaç en tres legislatures d'executar les obres previstes al ritme exigit en el conveni».

Igualment, afirmen que les Balears està pendent de percebre de l'Estat 200 milions d'una sentència del Suprem en matèria relativa a un conveni de carreteres no satisfet i altres 334 milions de l'anterior conveni ferroviari signat entre les Balears i Madrid.

Davant aquesta situació, els representants de la Plataforma Antiautopista demanen a la presidenta del Govern i secretària general del PSIB-PSOE que exerceixi el seu lideratge davant un Consell «enrocat en el passat» i que defensi els interessos de les Balears a Madrid.

De fet, la plataforma veu una oportunitat per «impulsar polítiques de mobilitat sostenible, coherents amb l'estat d'emergència climàtica que Mallorca, les Balears i el món en aquests moments decisius». En aquest sentit, els ecologistes defensen que, amb els 771 milions d'euros pendents de percebre, es podria executar a Balears les noves línies ferroviàries incloses en el nou Pla Director Sectorial de Mobilitat.

En concret, es tracta del corredor d'Alcúdia (Sa Pobla-Alcúdia), el corredor d'Artà (Manacor-Artà), el corredor de Migjorn (Palma-Llucmajor-Campos-Santanyí-Felanitx-Manacor), l'arribada del metro fins a Son Espases i el tramvia de la badia de Palma i l'aeroport.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Sebastià, fa mes de 4 anys

Ara que vénen eleccions us ho arreglaràn tot... de paraules. Al Principat també ja comencem a sentir cants de sirena i promeses del pagament (no pas tots encara) de deutes de l'estat de l'any 2010. I segurament algú se'ls creurà i els votarà, en lloc de demanar que s'actualitzin els deutes al menys fins al 2015. Què menys, oi? I el que és pitjor encara, és que llavors Estremadura i Andalusia posen el crit al cel dient que "Cataluña nos roba" perque si hi ha menys diners a caixa, al treure els deutes pendents, n'hi ha menys a "repartir"que és com ells entenen el que cal fer amb els diners espoliats

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente