Un client denuncia maltractament per parlar en català a un bar de Santa Ponça
Un client ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística. Aquesta vegada ha estat al bar 'El Canijo', davant l'oficina de Correus, a Santa Ponça. GHM ha explicat a aquest portal que ha acudit més d'una vegada a l'establiment a berenar, per proximitat a la feina i cada vegada que hi ha anat s'ha sentit maltractat pel fet de parlar en català.
Segons ha explicat, el maltractament ha estat en forma de befa i escarni del que ell demanava per berenar. «Anaven arreu del local repetint 'torrades' en un to discriminatori». «Com m'he de sentir jo? Per demanar en català a ca meva...», ha lamentat. Cansat de la situació, va decidir demanar el full de reclamacions.
També a Illes Balears
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- L'’ambaixador cultural’ nomenat pel PP de Cort diu «que le follen a España»
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- Gabriel Florit, compromís autèntic amb la poesia i la llengua
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És curiós el cas ... En "El Canijo" per demanar el meu berenar en la nostra llengua, se m'escarnia reiterades vegades diàriament feia mesos i in crescendo. Després de la publicació els de la cafeteria me cerquen i me diuen per messenger que el meu problema és el meu baix nivell d'autoestima i que si vull guerra, la tendré... També me tracten a MI de mentider, xenòfob i paranoic... A mi me quadra més que simplement ells tenen el problema de no conéixer el respecte. El que avisa no és traidor (recordem que negar el llibre de reclamacions és molt gréu i denunciable). Comprovem el meu nivell d'autoestima!!
@ Miguel i @ Cliente ... tio, que amb una vegada que ho diguis ja n'hi ha prou...be vaja, mentres no facis servir el meu nom, potser encara enganyis a algú, però vés en compte que no sàpiga que parles de mí o en nom meu... A nosaltres ens dieu el que voleu i us empareu en un estat en "liquidació" com la Santamanaria aquella, que us consenteixen l'arriba españa per tal de viure de voslatres, però que sapigueu que per nosaltres , els que us comporteu així, no sou més que uns ignorants, llanuts i curts de gambals.
Es mallorquins som un poble colonitzat per l'imperi espanyol. Roben, insulten, i se'n foten. Potser que quan hagen aconseguti destruir-ho tot i convertir Mallorca en un femer, se'n vagin a destruir a una altra banda o que encara haguem de continuar aguantant se seua presència. Però si callam com a morts en lloc de rebotar-nos contra ells, acabaran de colonitzar-nos i destruir-nos.
Hem d'intentar de totes totes no banalitzar ni acostumar-mos a tot això. Cada agressió, com si fos sa primera
Prou de racisme foraster! INDEPENDÈNCIA DE MALLORCA!
A aquesta gentola forastera, que ara va tan embolicada en la bandera espanyola, que ha declarat la guerra a tots els catalanoparlants i que, en nom d'Espanya, son capaços de fer qualsevol energumenada a balears, catalans o a valencians; Espanya, en realitat, els importa ben poc. Només és la escusa per fer mal a una gent que els ha acollit a la seva terra i els ha proporcionat una vida millor, i tot és per pura enveja. Aquesta és la qualitat humana i moral de la majoria d' aquesta gent
A cliente....el millor bar de santa ponsa?? Però si és cutre cutre!!!! Típic bar barater zona costera per turistes cutres i forasters o gonelles de baixa estopa!!!! Ayyy..gràcies cliente, feia temps que no reia tant!!!! Una besada espanyola de chiringuito!!!
Seguimos con las campañas pancas de cafes, aviones y bares de tapas....
És que...quina vergonya emprar l'idioma propi de l'illa a un restaurant de la mateixa illa... Tot això sols aconsegueix l'efecte contrari. El dia en que tots els que xerram català a Mallorca ens aixequem i diguem, fins aquí hem arribat, serà el dia que totes aquestes subnormalades deixaran d'existir.
Intentar manchar la imagen del mejor local de Santa ponsa, diciendo mentiras gratuitas. Suerte que no lo conseguireis. Viva la cafetería sol