Un client ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística. Aquesta vegada ha estat al bar 'El Canijo', davant l'oficina de Correus, a Santa Ponça. GHM ha explicat a aquest portal que ha acudit més d'una vegada a l'establiment a berenar, per proximitat a la feina i cada vegada que hi ha anat s'ha sentit maltractat pel fet de parlar en català.
Segons ha explicat, el maltractament ha estat en forma de befa i escarni del que ell demanava per berenar. «Anaven arreu del local repetint 'torrades' en un to discriminatori». «Com m'he de sentir jo? Per demanar en català a ca meva...», ha lamentat. Cansat de la situació, va decidir demanar el full de reclamacions.
La víctima explica que li demanaren: «¿Por qué, por decir 'torrades? i ell va contestar: «No. per faltar el respecte contínuament i fer l'abús». «Entra a la cuina a cercar el llibre, i quan surt diu que no en tenen, que si vull res he d'esperar que vengui l'encarregat».
Cal recordar que tots els establiments estan obligats a oferir el llibre de reclamacions, per contra, no tenir-lo o negar-lo a un client podria suposar una sanció.
És curiós el cas ... En "El Canijo" per demanar el meu berenar en la nostra llengua, se m'escarnia reiterades vegades diàriament feia mesos i in crescendo. Després de la publicació els de la cafeteria me cerquen i me diuen per messenger que el meu problema és el meu baix nivell d'autoestima i que si vull guerra, la tendré... També me tracten a MI de mentider, xenòfob i paranoic...
A mi me quadra més que simplement ells tenen el problema de no conéixer el respecte.
El que avisa no és traidor (recordem que negar el llibre de reclamacions és molt gréu i denunciable). Comprovem el meu nivell d'autoestima!!