El GOB alerta de la nova variant prevista a Campanet
El GOB ha alertat aquest dilluns d'una nova carretera de 80km/h de 20 metres d'amplada, que «no arreglarà els problemes de mobilitat de Campanet i destrossarà el sòl rústic per on pretén passar». «Un projecte no justificat, amb un impacte crític al paisatge pintoresc de la Serra de Tramuntana. Més del model de carreteres obsolet PP-UM».
També a Illes Balears
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- Jaume Alzamora dimiteix de tots els seus càrrecs a Més per Mallorca
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Coincidesc amb el Gob en que Campanet té problemes de mobilitat, però no en part de les seves afirmacions, alguna de les quals al meu parer son erronies i que poden dur a conclusions que també me semblen en part desacertades. Quan diu que "manca connexió dels vials laterals , molts d'ells sense acabar de completar"...Això no és cert. No hi ha a Campanet vials laterals sense acabar de completar, Lúnic vial laterial que les normes dels anys 90 preveien connectar amb la carretera de Moscari a través del carrer Major, va ser rebutjat per 1080 ciutadans campaneters en un referendum convocat a l'efecte. La proposta només va tenir 218 vots favorables. L'Ajuntament llavors va plantejar una alternativa que passes per darrera les actuals instal.lacions del poliesportiu i és on ara el Consell hi disenya la seva carretera alternativa. A mí personalment me sembla que aquesta alternativa ajudarà molt a la descongestió i favorirà la mobilitat, ja que d'una banda treura del poble el transit de pas que no necessitarà passar pel centre i d'altre banda dona una alternativa d'accés a la carretera general sense passar pel centre del poble a un aprox. 60% de la població. Una altre cosa és que els paramètres de la construcció d'aquesta nova carretera siguin excessius, que aquí, ja no m'atrevesc a dir-ho. Pot ser seria suficient una carretera amb menys ocupació, però aquest tema ja se m'escapa de les mans. La solució plantejada, respon basícament al que han plantejat els diversos consistoris durant els darrers 25 anys, una vegada descartada la conexió amb el carrer major, rebutjada per la població l'any 1992 com ja he explicat. I sembla ,sino l'element ideal, sí bastant adequat per millorar la mobilitat, després de les mesures de peatonització del centre i la construcció d'uns 150 aparcaments que ja té practicament enllestits l'ajuntament. De fet una 80 d'aquests aparcaments nous ja funcionen.