algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
19°

Obrin el termini perquè les Balears abandonin els derivats del petroli en el transport públic

El Govern ha presentat aquest dijous els plecs de licitació de les noves concessions de transport per carretera de Mallorca que es publicaran aquest divendres, dia a partir del qual s'obrirà el termini perquè les Balears abandonin els derivats del petroli i posi a ple funcionament el transport per carretera d'autobusos interurbans mitjançant gas i electricitat.

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, ha explicat que el seu departament ha licitat per 479 milions d'euros el nou servei d'autobusos per als pròxims deu anys i que el subministrament de gas natural es garantirà gràcies al conveni signat amb Redexis Gas que servirà per potenciar vehicles menys contaminants.

Així, la posada en marxa de les noves concessions es farà efectiva a partir de l'1 de gener de 2019 per un període de 10 anys prorrogable a altres cinc anys més. Pons ha explicat que, en funció de l'acord amb Redexis Gas, el Govern facilitarà a les concessionàries del servei quatre emplaçaments per a les cotxeres a Palma, Inca, Felanitx i Artà i, a més, treballen per disposar d'altres possibles emplaçaments d'altres punts de subministrament de gas natural.

En aquest sentit, el president de Redexis Gas, Fernando Bergasa, ha dit que es disposarà de la infraestructura i es podrà garantir el subministrament de gas mesos abans que existeixi la demanda per la qual s'elimina el que «històricament ha frenat», el desenvolupament de la implantació del gas natural comprimit com a combustible.

Segons ha detallat el conseller, la concessió es divideix en tres lots. La zona de Ponent-Calvià que es licitarà per 134 milions d'euros, la zona nord, que inclou la Serra de Tramuntana i Alcúdia, que surt per 177 milions i la zona de Llevant-Migjorn per 167 milions. A més, ha explicat que els nous eixos del model seran un millor servei amb un 51% més de quilòmetres recorreguts i 53% més de freqüències.

En aquest sentit, es passa de 360.000 a 550.000 freqüències anuals, la qual cosa representa un increment del 53% respecte de la situació actual. A més, hi haurà més amplitud horària i horaris establesRespecte als criteris de millora per a les concessionàries, la proposta econòmica tendrà 51 punts i la tècnica, 49 punts. En la valoració tècnica es consideren, entre altres, la millora de requisit tècnics mínims i la introducció de més vehicles de gas natural i elèctric, com a alternativa al dièsel així com l'ampliació de la flota mínima de nova adquisició requerida.

Pons ha recalcat que ja es preveu un 67% de busos nous i s'incorporen com a mínim 17 busos amb propulsió elèctrica amb el que la flota passarà a tenir una mitjana de tres anys d'antiguitat. Per la seva banda, Redexis Gas desenvoluparà les connexions necessàries que permetin la disponibilitat de gas natural en els punts de subministrament que hi ha previst instal·lar a Palma, Calvià, Inca, Alcúdia, Santa Margalida i Felanitx.

El seu president, Fernando Bergasa ha mostrat la seva «enorme satisfacció» amb aquesta experiència que ha qualificat de pionera respecte a la «transició energètica per a un món més net». En aquest sentit, Pons ha afegit que és «un model pioner a escala d'Espanya», ja que no es trobarà una altra concessió per a un territori de la grandària de Mallorca que inclogui aquests criteris. 

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per guillem, fa mes de 5 anys

El que cal es acabar amb la dependència energètica de les Illes. Estem per davall de la mitjana estatal en prodúcció i consum de energies netes. La Conselleria de Territòri, Energia i Mobilitat, hauría fomentar totes les energies que no generen Gassos de Efecte Hivernacle i reduir el consum de totes les altres, inclòs el gas de la multinacional REDEXIS que encara que menys que el petròli també afavoreix el Canvi Climàtic.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente