Cas Cursach: consideren la manifestació contra Penalva i Subirán un «mecanisme de coacció» a la Justícia
El fiscal Miguel Ángel Subirán i el jutge Manuel Penalva surten del Jutjat | Foto: E.P.
La Unió Progressista de Fiscals (UPF) de Balears ha considerat aquest dissabte que la convocatòria d'una manifestació pública contra el jutge instructor del cas 'Sancus/Cursach', Manuel Penalva, i el fiscal Anticorrupció, Miguel Ángel Subirán, resulta «un mecanisme inacceptable de coacció i pressió a la funció jurisdiccional».
Així mateix, des de la UPF de Balears han expressat que és «inquietant» el fet que «siguin lletrats els que convoquen aquesta manifestació donat que això suposa assumir una incapacitat per fer valer les seves pretensions pel mode legal adequat».
Pressió al carrer
«Pretenen resoldre al carrer el que la Llei assenyala que ha de ser resolt en els tribunals. Suposa en definitiva, un clar atac a l'Estat de Dret que ens hem dotat els ciutadans», ha afegit l'entitat.
Finalment, la UPF ha apuntat que «les discrepàncies en temes judicials no poden ser resoltes acudint a mecanismes aliens al Dret, doncs suposa exposar les decisions judicials a la pressió popular i no a la raó i l'equilibri que exigeix la Llei».
També a Illes Balears
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.