La Direcció General de Ports i Aeroports i la Direcció General de Consum del Govern de les Illes Balears han obert un expedient informatiu conjunt a la companyia aèria Ryanair per conèixer de primera mà els motius de la cancel·lació de 8 vols amb destinació i origen a les Balears durant les pròximes sis setmanes, i determinar si està justificat un expedient sancionador. Com a resultat de l’obertura de l’expedient, la Direcció General de Ports i Aeroports ja ha entrat en contacte directe amb Ryanair i ha emplaçat als responsables de la companyia a una reunió informativa.
Segons un informe elaborat per la Direcció General de Ports i Aeroports, depenent de la conselleria de Territori, Energia i Mobilitat del Govern de les Illes Balears, entre el 18 de setembre i el 31 d’octubre hi ha 8 vols afectats als aeroports de Palma, Eivissa i Maó per la cancel·lació comunicada per Ryanair. En aquest sentit, ambdues direccions generals ofereixen canals per informar els consumidors que havien adquirit bitllets de Ryanair dels seus drets i el procediment a seguir per ser compensats tal i com preveu la legislació.
Els vols que ja s'han anul·lat són els de dia 18 (2 vols anada i tornada a Eivissa- Frankurt); els de dia 19 (2 vols anada i tornada a Maó- Barcelona); els de dia 20 (2 vols anada i tornada Eivissa - Barcelona); i els de demà, dia 21, 2 vols d'anada i tornada Palma - East Midlands (Regne Unit). Per una errada d'interpretació tècnica, en entendre que l'anul·lació dels vols es repetia el mateix dia cada setmana, s'havia informat que els vols afectats eren 52.