Pintades contra el turisme en diversos carrers d'Eivissa
Diverses pintades contra el turisme han aparegut aquest dijous en diverses façanes de la ciutat d'Eivissa. Pintades de «Tourist go home» han aparegut en la façana d'una cèntrica cafeteria del passeig Vara de Rei d'Eivissa.
També a Illes Balears
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És patètica, quasi esperpèntica, sa "normalització" des nom Vara de Rei, amb i llatina i no grega, que heu posada. Es nom oficial des passeig i s'enorme monument que hi ha just enmig són en memòria d'un senyor que es deia Joaquín Vara de Rey y Rubio, que era un general que nasqué accidentalment a Eivissa (pocs dies més tard sa família abandonà s'illa i ell ja no en tornà mai més) i que s'únic mèrit seu és que morí a Cuba -diuen que heroicament- defensant sa causa colonialista espanyola. Era, per tant, un subordinat d'en Valerià Weyler Nicolau, que inventà es camps de concentració i algú bastant conegut per Mallorca, i que es caracteritzà per defensar s'opressió de sa comunitat cubana. Es veu que a Eivissa s'aferraren com a un clau ardent an es fet que hi fos nat i algun articulista és arribat a dir que es eivissencs hauríem de sentir orgull per sa seua figura (!). Aquest hivern passat s'organitzà una consulta diuen que popular, és a dir informàtica, per a demanar s'opinió de sa gent sobre si mantenir es nom que ara té o oficialitzar-ne es nom vertaderament popular, passeig de s'Alamera, que és allò que havia suggerit s'Institut d'Estudis Eivissencs a s'ajuntament de Vila, comandat per una teòrica esquerra. Sa consulta donà un resultat favorable a mantenir es nom colonialista i, encara que no era vinculant, aquesta presumpta esquerra no ha tengut es valor d'acabar amb aquest ignominiós homenatge (i cal recordar que es citat passeig és es rovell de s'ou de sa ciutat)