algo de nubes
  • Màx: 17.74°
  • Mín: 8.69°
17°

Denuncien una discriminació lingüística a l'Hospital de Formentera

Aquest dilluns, Carles Rebassa ha fet pública, mitjançant Twitter, la discriminació lingüística que va patir la matinada d'aquest dissabte a l'Hospital de Formentera.

En declaracions al dBalears, Rebassa ha explicat que va caure accidentament amb la bicicleta i es va fer mal a la mà. Es va dirigir a l'Hospital de Formentera i quan va entrar a la consulta, al cap de tres paraules, la doctora Beatriz Sicialino Pena li va dir que li parlàs en castellà, «que ens entendríem més bé». El pacient li va explicar que li parlaria ben a poc a poc -Rebassa és professor de català per a adults i sap fer-se entendre amb un parlant de llengua romànica-. La doctora s'hi va negar fent que no amb el cap i li va dir que no l'entenia.

Com relata Rebassa, li va demanar si entenia les paraules «bicicleta», «dit» (assenyalant-lo), «dolor», però la doctora continuava diguent-li que no. Aleshores, «en veure que em volia fer entendre en català em va començar a dir que feia molta olor d’alcohol, que anava molt begut. Va insinuar que havia caigut perquè anava gat». Aquest li va explicar que la caiguda havia estat abans de sopar, i que havia begut dues copes de vi per a sopar i dues cerveses en un bar, més tard. No obstant això, la doctora va insistir que anava begut, i així ho va fer constar a l’informe: «Intenso aliento etílico».

Després, Beatriz Sicialino va sortir de la consulta i al cap d’una estona va tornar amb una infermera i li va donar una recepta d’antiinflamatoris. «Em va dir, sense mirar-me, que l’endemà hi havia de tornar per a fer-me una radiografia, però va sortir de la consulta sense dir-me si ja havíem acabat ni si me’n podia anar. Vaig esperar uns quants minuts i vaig sortir a demanar-li-ho. Sense respondre’m, es va girar i va entrar dins una cambra. Em va respondre un altre metge, en català, i em va dir que me’n podia anar i que tornés l’endemà».

L’endemà, Rebassa va tornar i va ser atès per altres professionals i no va tenir cap problema. El metge que em va tocar parlava en castellà no espanyol i fins i tot em va demanar com es deien algunes paraules en català».

Carles Rebassa va posar una reclamació a l'Hospital de Formentera el mateix dia dels fets i ha registrat una queixa a la Plataforma per la Llengua. «Un metge que constantment atén pacients que parlen italià, francès, anglès no pot discriminar ningú perquè parla la llengua territorial i oficial de Formentera». A més, Rebassa considera que és «inadmissible que et discriminin per parlar català als Països Catalans, i encara més si és en un organisme públic com l’Hospital de Formentera, que depèn de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, del Govern de les Illes Balears».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Nin, fa mes de 6 anys

La dita metgessa s´hauria d´excloure per incompetent. A qualsevol lloc de treball, encara que sigui en un quiosc et demanen competències en llengües.
Està treballant en un lloc on no es procliu a servir al 100x100, i per tant ..., fora !
N´hi ha molts esperant ocupar el seu lloc amb eficiència !

Valoració:4menosmas
Per Xesca, fa mes de 6 anys

Per no entendre el català... es veu que fa estona que ronda per terres pitiüsses...
http://www.caib.es/eboibfront/es/2013/8176/521728/resolucion-del-director-general-del-servicio-de-sa
A banda de fer com que no entenia el català, me pareix de molt mala professional dir a un pacient (que no va ni gat) que fa pudor a alcohol.

Valoració:9menosmas
Per Xesca, fa mes de 6 anys

Per no entendre el català... es veu que fa estona que ronda per terres pitiüsses...
http://www.caib.es/eboibfront/es/2013/8176/521728/resolucion-del-director-general-del-servicio-de-sa
A banda de fer com que no entenia el català, me pareix de molt mala professional dir a un pacient (que no va ni gat) que fa pudor a alcohol.

Valoració:9menosmas
Per Josep Miquel, fa mes de 6 anys

En aquests casos la soplució adient es perdre, que no es perdre, una mica el temps. A l'hospital denuncia inmediata al servei d'atenció al pacient, i recollir copia segellada, aixó es lo que realment fa mal als profesionals que en lloc de demanar per favor que els parlin en catellà perque acaben d'arribar per exemple, ho fan per dellonisis. Naturalment inmediatament copia de la denuncia seellada per Atenció al Pacient de l'Hospital a les organitzacions defensores de la nostra llengua i al Municipi, Consell Insular i Govern. Lo de la cambrera, igual de senzill, fulla de reclamacions que han de tenir, alguns diven que no la tenen i quant dius que la cerquin o cridaras a la policia municipal per denunciar que no la tenen surt d'inmediat, ben igual segell i signatura del responsable del bar i que corri. Molts no ho feim per no perdre temps pero si hens molestasim a fer-ho sempre igual s'acabaria la proliferació de fets com aquests. Jo ja no hen deix passar ni una i naturalment fitxar adequadament el comerç amb la AppCat, davant ells amb el movil. Ja està be de callar i deixar que pretenguin tropitjar els nostres drets.

Valoració:11menosmas
Per Idò sí., fa mes de 6 anys

Això és el que hauríem de fer tots els catalanoparlants: no tornar entrar a un establiment on hi ha gent que mostra un odi tan feroç als catalans (o als moros, o als xinesos o als andalusos). Si volem viure en pau, hem de promocionar la pau entre tots els pobles. Els patrons hauriem de posar molt d'esment amb el personal laboral que contracten.

Valoració:10menosmas
Per Núria C., fa mes de 6 anys

A Formentera, que és preciosa, vaig viure un episodi que mai no oblidaré. Venint d'Eivissa, feia temps, en un bar petit del port, per esperar l'autobús que m'havia de portar a Es Caló. Vaig demanar un refresc, en català, i em va servir una noia. Aparentment, tot normal. Però, a continuació, es va dirigir a una altra taula, on hi havia tres nois de parla castellana i va comentar: "A los catalanes, los mataría a todos". Vaig quedar tan impressionada amb aquest odi que no li vaig dir res del que es mereixia. L'odi d'una persona jove, indiscriminat, absurd i malalt, em fa afectar profundament. Mai no m'havia passat una cosa semblant. Una barreja de pena i fàstic m'omple quan ho recordo. Naturalment, no tornaré mai més a un establiment on hi ha gent amb l'ànima tan lletja.

Valoració:12menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente