Emaya apujarà la factura de l'aigua «per promoure l'estalvi»

La portaveu de l'equip de Govern, Neus Truyol.

TW
7

L'Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram (Emaya) ha informat aquest dimarts que a partir de gener del 2017 la factura d'aigua s'apujarà entre un 6 i un 12,5% depenent del consum, segons la proposta de modificació de les tarifes d'aigua, que té com a objectiu fer front a la despesa i promoure el consum responsable i l'estalvi. La mesura afectarà el 28% de les famílies.

Segons ha assenyalat, la portaveu de l'equip de Govern, Neus Truyol, la situació de sequera i l'important increment del proveïment amb aigua dessalada són els principals motius per plantejar una modificació de les tarifes l'any que ve.

En concret, ha informat que la modificació de la tarifa bonificarà els consums que no superin els 10 metres cúbics mensuals, de manera que el 72% de les famílies no patiran l'apujada de preus, que s'incrementaran progressivament per gravar els consums elevats i eliminar els privilegis als hotels de major categoria, corregint la tarifa que modificava els consums elevats en hotels de 4 i 5 estrelles.

En aquesta línia, en el cas dels hotels de 200 places, es podria arribar a un increment del 140% per a consums de 5.000 metres cúbics mensuals.

Truyol ha explicat que «l'objectiu final no és un increment de la recaptació, sinó motivar l'estalvi», ja que si el 2016, el «cost de l'aigua dessalada del serà de 8,6 milions d'euros», es preveu la mateixa despesa per a 2017 i previsiblement per a anys successius.