L'Assemblea Sobiranista de Mallorca, davant la reclamació del Govern a l'Estat espanyol de l'exempció del pagament dels préstecs de liquiditat, «que suposen més del 60% del deute públic autonòmic», insta a denunciar al Tribunal Constitucional l'impagament de les inversions estatutàries, «que pugen a uns 1.300 milions segons càlculs del Govern». En aquest sentit, l'ASM recorda que el vicepresident Biel Barceló anuncia que no descartava recórrer als jutges per aquest motiu el juliol del 2015.
Actuacions insuficients
El grup ha volgut avançar que «tant la petició d'exempció del pagament del crèdit com la demanda als tribunals espanyols no obtindran cap resultat», però seran de gran utilitat «perquè demostraran un cop més a la població de les Balears que 'Espanya no té remei'. En aquest sentit, l'associació anuncia en un comunicat que «Madrid només ens vol per escorxar-nos a imposts», i es veurà que «l'única via per assolir el finançament que necessitam és la sobirania política i fiscal».
La importància del finançament
L'ASM ha insistit d'altra banda en què «el finançament és la clau de volta dels problemes econòmics i estructurals que afecten les Balears», com la dotació dels serveis públics o «la massificació turística».
L'ASM insta a denunciar l'Estat espanyol al Tribunal Constitucional
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
I no un de totsol !
Tots aquest pamflets de 200linees que vas a cercar a llocs webs falangistes i els aferres per aqui, ja no t'en recordes ?.
Que passa, que ara tenim dos Salvadors ?. O un amb esquizofrenia de primer ordre ?.
Lo mes comic no es que venguis a fer nosa a un des pocs mitjans que tenim en catala, domes per venir a tacar-ho de castellano. Es que a mes despres vens de respectuos !. Al manco qui no te conegui ara te coneix,
Sr. "suizo" : No he notado que DBaleares haya borrado ningún comentario mío, ya que yo nunca he banalizado el nazismo. Por mi parte, no discutiré con Vd. sobre el tema. Seguiré opinando en español (o castellano) aunque domine el mallorquín, mientras me dejen utilizarlo.
Oups (Es suis ho he escrit alla on no tocava) volia dir:
Salvador, dbalears t'ha esborrat molts de comentaris, es darrers d'ells per fer banalitzacio des nazisme. No mos venguis a contar coverbols.
I maldament escriguis en castella, mos demostres que es catala l'entens perfectament responguent a se noticis i es nostros comentaris i amb aixo cumpleixes ses teves obligacions com a bon ciutada integrat dins sa nostra cultura, permetent que qualsevol se pugui adrecar a tu en catala.
Es suis, dbalears t'ha esborrat molts de comentaris, es darrers d'ells per fer banalitzacio des nazisme. No mos venguis a contar coverbols.
I maldament escriguis en castella, mos demostres que es catala l'entens perfectament responguent a se noticis i es nostros comentaris i amb aixo cumpleixes ses teves obligacions com a bon ciutada integrat dins sa nostra cultura, permetent que qualsevol se pugui adrecar a tu en catala.
La cosa que molesta més els "trolls" (els que escriuen en foraster en aquest fòrum ho són) no és que valorin els seus comentaris en vermell o que opinin en contra d'ells -això els permet de continuar replicant-; sinó que no els facin cas. Per tant, allò que podem fer és no respondre'ls, deixar-los la puntuació en blanc i, molt millor encara, no llegir les seves opinions. D'aquesta manera, la provocació que pretenien no fa efecte.
Yo no insulto ni ofendo a nadie por escribir o hablar en español. Participo en tertulias de diversos medios y DBalears acoge mis comentarios. No creo que ello constituya nada censurable. Si alguien no está conforme, se tendrá que aguantar. Vivo en España y me siento orgulloso de ser español.
Si no voleu trepijar a ningú, no vengueu per aquí escrivint en Castellà, insultant, fent befa, molestant i també amb grolleries i amb mentides, moltes mentides.
Si continueu així, pensarem amb tots els arguments per fer-ho, que sou ultra espanyolistes, neo-franquistes, neo-falangistes i gonelles intoxicadors, que se fiquen on no els volen.
Només deixant d'escriure com ho feis, demostrareu que no és el que pareix.
L' odi vos cega i per part meva, teniu tot el meu menyspreu i rebuig a tant de vandalisme embolicat d'espanyolisme, per quedar impunes.
Demostrem, a aquests que escriuen aquí en espanyol, que la llengua inútil i innecessària, dins del nostre territori lingüístic, és la forastera i no -com ells voldrien- la catalana. Col·laborem a llur adaptació al nostre país fent-los imprescindible el català. Facem com si no entenguéssim la llengua dels seus comentaris.
A "@ deman".-
De entrada, tú no eres nadie para decirnos dónde debemos ir ni lo que debemos hacer. Es la dirección del diario la que debe prohibir que no expresemos en español y esto todavía no ha ocurrido.
Las ideas que tenemos son nuestras y somos muy libres de tenerlas. De las tuyas, además de respetarlas, no me importan lo más mínimo.
Al final vuelves a los mismo. Nos llamas ultras. Un insulto.
Ultima Hora, que jamás escribirá en catalán (la pela, es la pela), propietaria de esta cabecera, admite, como no puede ser de otra manera, comentarios en español y catalán. Y nadie se rasga las vestiduras. Como debe ser. Libertad absoluta, el don más preciado, frente a la intolerancia y el sectarismo. Que tengas un buen día.
Ni somos más fuertes ni queremos pisar a nadie. ¿Cómo que solo lo hiciera una vez?. ¿Pero en que mundo vives bon al.lot?. Volvemos a lo mismo: tú no eres nadie para ibligar a ninguna persona.
No, sr."suizo", mis largas aportaciones de "cortar y pegar" nunca han banalizado al nazismo. Los del DBaleares con testigos. porque nunca oculté nada. Incluso he aportado listas de premios literarios durante el franquismo en catalán para desmostrar que dicha lengua no estaba perseguida por Franco.