muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

MÉS per Mallorca es presenta com a acusació popular en el cas Son Espases

El titular del Jutjat d'Instrucció número 3 de Palma, José Castro, ha acceptat la presentació de MÉS per Mallorca com a acusació popular en el cas Son Espases, que investiga el presumpte frau en l'adjudicació de les obres de l'hospital de referència de Balears així com la seva connexió amb la reforma de la seu del PP estatal situada al carrer Gènova de Madrid.

Així ho ha acordat el jutge mitjançant una providència dictada aquest dimecres, amb la qual ha admès així que la coalició econacionalista sigui part en el procés judicial, sota la direcció lletrada de l'advocada Francesca Mas, sense necessitat que per això formuli querella o presti fiança atès que les investigacions ja es troben iniciades.

En el marc d'aquestes recerques, Castro cerca esclarir si les obres dutes a terme al carrer Gènova de Madrid varen ser finançades de forma irregular així com la seva vinculació amb l'adjudicació dels treballs relatius a Son Espases, que es troben en el punt de mira del magistrat per suposades irregularitats en la tramitació del procés i el pagament de comissions milionàries.

Recentment, el jutge va incorporar al cas els expedients de llicències d'obres remesos pel PP nacional corresponents a l'edifici de Gènova entre els anys 2000 i 2010, mentre que anteriorment havia requerit a la formació al fet que presentàs la documentació acreditativa dels pagaments de les obres de remodelació dutes a terme entre els anys 2002 i 2010 a la seva seu.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Xec, fa mes de 7 anys

@Saben moure el cul?

Jo també em pos nerviós de vegades en veure com són les coses, els tràmits que calen, com costa arribar a trobar solucions que es puguin tocar amb les mans, etc. Però no pots acusar tampoc els que lluiten per canviar-ho, ja que costa molt malgrat ho desconeguis.

El primer que es pot demanar qualcú assenyalat per no ser prou diligent és: i què fas tu perquè les coses vagin millor? i tu diràs: votar i criticar. Idò és més del que fa la majoria, però infinitament manco del que va fer i fa Més. Sempre hem d'anar vius i estar atents, està clar, però creu-me que no ajuda criticar els que avancen perquè et sembli que no es fa prou. La gent és la que és, hi som els que hi som, i ens enfrontam a peixos grossos.

Per aclarir bé aquest tema, el que demanes, i per demostrar que "fer poca feina" ens sabem tots molt més del que en saben els que han fet possible la comissió d'investigació, n'he tingut prou a anar a les conclusions publicades per Més per Mallorca. Una simple recerca que he fet per què m'he fet la mateixa pregunta que tu, però en lloc de disparar m'he informat.

Hi diu:

"El motiu que va generar la primera petició d'una Comissió d’Investigació de Son Espases per part del Grup MÉS, va ser la informació publicada en premsa l’agost de 2014. L’exconsellera de Salut, Aina Castillo, declarava davant el Fiscal Anticorrupció que l’expresident Matas li havia donat instruccions per adjudicar el concurs de construcció i explotació a la empresa OHL liderada pel Sr. Villar Mir."

I és que sí, que la construcció de l'hospital de son espases va generar polèmica ja ho sabem tots, però els indicis d'aprofitament i corrupció no van aparèixer fins més tard. I una cosa són les crítiques polítiques i l'altra la investigació per corrupció.

Salut i força, per tothom i sobretot pels que avancen, malgrat les imperfeccions i malgrat les limitacions, perquè més força vol dir més possibilitats d'anar més enfora.

Valoració:1menosmas
Per Saben moure el cul?, fa mes de 7 anys

Ja està bé...
però no ho haguessin pogut fer abans, al darrer pacte, quan encara ho podian aturar?

Això és el que fa que molta gent no vagi a votar:
La corrupció d´uns i la inoperància dels que creiem que ho arreglaran.

Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente