El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Vicenç Vidal, ha presentat avui el logotip de venda directa de productes agroalimentaris, que s’ha triat mitjançant un concurs organitzat per Serveis de Millora Agrària i Pesquera (SEMILLA), que ha guanyat Antoni Salom Caldés.
La seva proposta ha estat la més ben valorada de les tretze presentades, de les quals cal destacar el seu alt nivell. Un jurat format pel vicepresident i la gerent de SEMILLA i dos funcionaris de la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia han fallat a favor d’aquest dissenyador mallorquí, que s’endú un premi de 600 euros.
El logotip recorda un indicador de localització que conté la imatge del producte que es comercialitza amb el seu nom i el de l’explotació agrària, i en el qual s’explicita que es tracta d’un punt de venda directa.
El règim de venda directa de productes agroalimentaris és «una demanda del sector agrari que té com a objectiu potenciar la comercialització i donar un valor afegit als productes» dels agricultors i ramaders de les Illes Balears, que podran disposar d’aquest distintiu diferenciador, tal com ha explicat el conseller Vidal. Alhora permet impulsar sistemes i canals de venda que «escurcen la distància entre productors i consumidors», promou el consum d’aliments frescos i identifica les produccions alimentàries amb les explotacions agràries. La iniciativa està recollida en la llei agrària que la conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ha de desenvolupar, incidint en aquells aspectes que beneficien els pagesos.
La «diversificació de les fonts d’ingressos de les explotacions agrícoles i ramaderes pot representar un increment de la renda», influint en la viabilitat del sector i «fomentant-ne la competitivitat». La venda directa dels productes agroalimentaris contribueix a aquesta diversificació i possibilita més rendibilitat econòmica per a les explotacions, atès que permet oferir als consumidors productes amb un valor de proximitat i amb més informació sobre la procedència i l’elaboració. Es tracta d’una demanda, també, del consumidor actual, de cada vegada més interessat a conèixer l’origen i els sistemes de producció dels aliments. En aquesta línia, la venda directa afavoreix el consum de productes de temporada de l’àmbit territorial de les Illes Balears.
El logotip triat es podrà utilitzar voluntàriament en l’etiquetatge dels productes objecte de la venda directa, en tota la informació comercial i, si se’n disposa, en la pàgina web corresponent. També es pot fer servir per senyalitzar la ubicació del punt de venda a la mateixa explotació o bé a les proximitats, carreteres o camins. Les explotacions que l’utilitzin ho hauran de comunicar a la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia a fi que les dades d’ubicació del lloc on es fa la venda directa s’incloguin en una pàgina web del Govern de les Illes Balears.
Bons productes d´aquí, sense pesticides ni fertilitzants químics. No les tomàtigues i les fruites de Mercamonya que a més de podrir-se al segon dia de comprar-los, els guanys serveixen per subvencionar partits neoliberals i d´extrema dreta.