L’Assemblea de Docents ha valorat una jornada que d’entrada ha estat definida com «una nova passa en l'enfortiment de l'organització assembleària, tant en la vaga com en el boicot, amb una mostra de compromís de les docents amb l'educació pública i de qualitat».
El col·lectiu ha fet arribar les xifres de seguiment de la vaga que avui ha impedit la realització de la jornada de proves LOMQE. Unes dades que es diferencien clarament de les informacions aportades per la Conselleria d’Educació. El seguiment, amb una mostra que agrupa el 44% de centres públics de les Illes Balears ha estat d'un 50% per al total de les Illes i d'un 54 per cent per a Mallorca (Menorca 27 per cent, Eivissa 41 per cent i Formentera 53 per cent).
La mateixa Assemblea ha volgut relativitzar el ball de xifres que normalment es produeix en qualsevol vaga. Afirmen que quan les vagues no són simbòliques, més que el percentatge de seguiment, el que té importància és aconseguir els objectius marcats. En aquest cas (tant amb les dades dels docents com amb les facilitades per la Conselleria d'Educació, d'un 24 per cent) s'hauria produït una paralització de l'activitat lectiva en gairebé la totalitat de centres públics de les Balears.
Com a conseqüència, les dades demostren que finalment s’ha impossibilitat la realització de les proves LOMQE de 3r de primària en moltíssims centres. La vaga ha vengut acompanyada d'una concentració de més de mil docents davant la Conselleria, on s'ha aprofitat per realitzar una assemblea amb dos temes a l'ordre del dia: la continuació del boicot a les proves LOMQE i la mesa sectorial convocada per a demà.
Les nombroses incidències produïdes en els centres de primària (elevat seguiment de la vaga, gran nombre d'alumnes que no han assistit a classe, examinadors nomenats serveis mínims que no han pogut anar a exercir la seva funció, filtració dels exàmens a les xarxes que desautoritza la validesa científica...) han impedit que la primera de les dues jornades de proves escrites s'hagi pogut realitzar.
En vista de l’objectiu assolit, els acords adoptats en relació a aquest tema han anat destinats a continuar amb l'obstaculització de l'aplicació de les proves, respectant aquelles famílies que han sol·licitat que els seus fills no siguin examinats d'aquesta manera i en qualsevol cas, no seguir cap ordre diferent de la publicada i firmada per la consellera en relació a l'aplicació de les proves que nos estigui degudament signada per instàncies superiors.
Els docents també han acordat que en cas que s'arribin a passar les proves i per tal d'invalidar-les i evitar un estrès innecessari als infants de 8 anys, se'ls ajudarà en la realització de les mateixes, tant a l'hora de fer la prova com de corregir-la, cercant l'excel·lent general.
Pel que fa a la mesa sectorial, s'ha debatut sobre la proposta del director general Antoni Vera, feta als sindicats, sobre la possibilitat de negociar el retorn de complements eliminats com els sexennis, però canviant les condicions que hi havia abans de ser eliminats per les retallades, amb una proposta de carrera docent i avaluació totalment precipitada i improvisada.
L'Assemblea no accepta cap negociació que no passi per la restitució absoluta i sense condicions dels complements eliminats. El col·lectiu respectarà tant els sindicats que trobin oportú no assistir o bé aixecar-se de la falsa mesa de negociació, com aquells que optin per assistir-hi però tenint clar quines són les demandes dels treballadors.
Que la vaga era innecessària? No tens cap fill a 3r de primària, no? Perquè no hi ha dret que hagin d'interrompre les classes per a fer unes proves totalment inadequades al nivell dels nins de 8 anys (especialment difícils en anglès i castellà, quina casualitat!), amb un format gens fiable amb el qual els nins no estan familiaritzats (tipus test i amb ordinador), durant més de tres hores durant dos dies. A més dels exàmens orals individuals que faran desprésdavant dos examinadors (com si fossin oposicions). Els nins estan angoixats, perden dies de classe i a més els resultats no tendran cap valor perquè s'han filtrat les preguntes i no s'han fet simultàniament. D'altra banda, encara seguim amb ràtios altes, sense prou personal de suport, ni prou beques, sense programes com el PROA, etc, etc. Per no parlar de les revàlides en què s'ho jugaran tot a una carta, també amb un model d'examen que podem suposar sigui igual de nul que aquest. O del fet que es carreguin música, plàstica i filosofia a secundària, mentre la religió es converteix en adoctrinament catòlic i puntua (i llavors diuen que són els mestres qui adoctrinen, quin cinisme!).
I trobes que no hi ha motiu per a fer vaga?
Deixau en pau els nostres fills d'una vegada! MIllorem l'educació però amb criteris pedagògics i des del consens.