cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
25°

Més d'un miler de ciclomotors antics s'acullen al procediment extraordinari de matriculació

8265
Més d'un miler de ciclomotors antics s'han acollit al pla de matriculació per regularitzar la seva situació. | S.A.

El Govern Bauzá ha fet públic aquest dissabte que un total de 1.132 ciclomotors antics s'han acollit al procediment de punt final per poder regularitzar la situació d'aquests vehicles i matricular-los en la Direcció General de Trànsit. En concret, s'han matriculat 1.108 a Mallorca, 14 a Menorca i 10 a les Pitiüses.

La Conselleria d'Economia i Competitivitat ha destacat que el nombre de matriculacions han doblat les previsions fetes inicialment. La mesura, pionera a l'Estat espanyol, va ser impulsada per la Direcció General d'Indústria i Energia, per resoldre un problema que afectava un miler d'usuaris de ciclomotors antics (tipus mobylette) que no es van matricular en el seu moment perquè el Reglament General de vehicles de 1998 permetia als vehicles matriculats o posats en circulació abans de l'entrada en vigor del Reglament continuar circulant en les mateixes condicions tècniques en què van ser admesos per a la seva matriculació o posada en circulació. Per aquest motiu, la majoria de ciclomotors antics seguir circulant estant registrats en algun dels municipis illencs.

Jaume Ochogavía, director general d'Indústria i Energia, ha destacat que "és una iniciativa pionera a l'Estat espanyol que permet la recuperació del nostre patrimoni industrial; era una demanda dels propietaris d'aquest tipus de vehicles i hem aconseguit donar-li solució perquè puguin circular lliurement per les nostres carreteres”. “El tema ha suscitat interès en les xarxes socials i altres comunitats autònomes s'han interessat per la solució”, ha afegit.

Matriculació
La legislació posterior en matèria de vehicles establir noves condicions per a la matriculació dels ciclomotors, entre elles la condició indispensable que els ciclomotors corresponguessin a tipus prèviament homologats. Aquesta mesura resultava d'impossible compliment pels ciclomotors posats en circulació abans de 1984, atès que no disposaven d'homologació reglada.

Per resoldre aquests problemes, i a petició d'un grup de propietaris i usuaris d'aquests vehicles, encapçalats per Gaspar Homar, la Conselleria d'Economia i Competitivitat va obrir un termini de 6 mesos perquè els ciclomotors registrats en els ajuntaments però sense matrícula, després comprovar les condicions de seguretat, obtinguessin una targeta AL, per poder passar la ITV i matricular després davant la DGT.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.